به گزارش روابط عمومي صحا، مديرعامل شركت الكترونيك پردازش سبلان كه سازنده اين حسگرها به شمار مي رود، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به سياستگذاريهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت براي توليد يك ميليون و 350 هزار دستگاه خودرو در سال 1395 و نياز هر خودرو به اين سنسورها، پيش بيني نياز تعداد فوق براي سنسورهاي توليدي اين شركت قطعي است.
«ناصر كهني» افزود: در صورت تامين 150 ميليارد ريال سرمايه در گردش براي تهيه مواد اوليه مورد نياز از سوي بانكها و نهادهاي پولي و مالي كشور، اين شركت توان توليد سنسورهاي فوق را با اتكا به فناوري بومي خواهد داشت.
به گفته وي، بازار منطقه اي براي صادرات حسگر فشار و دماي هوا «TMAP»، حسگر دور موتور و حسگر نقطه مرگ بالا مهياست.
كهني گفت: حسگر فشار و دماي هواي ورودي، اطلاعات هواي ورودي را به سيستم مديريت كنترل موتور (ECU) ميدهد و اين سيستم ميزان هواي ورودي را تعيين ميكند. در واقع با وجود اين حسگر در موتورهاي انژكتوري، ديگر هيچگاه از بابت فشار و دماي هواي ورودي، تنظيم موتور به هم نخواهد خورد.
وي درباره عملكرد حسگر دور موتور اضافه كرد: اين حسگر يكي از مهمترين قطعه هاي سيستم انژكتوري است و در صورت خرابي، خودرو استارت ميخورد اما روشن نميشود.
محل قرارگيري سنسور دور موتور در روي پوسته كلاچ مقابل فلايويل (Flywheel) و فاصله آن با فلايويل نزديك 2 ميليمتر است. سيستم مديريت كنترل موتور(ECU) با دريافت دامنه پالسهاي ارسال شده از حسگر، موقعيت ميل لنگ و زمان جرقه زني سيلندر را تشخيص و دستورهاي لازم را به عملگرها مي دهد.
كهني درباره حسگر نقطه مرگ بالا گفت: وظيفه اين حسگر، تعيين موقعيت سيلندر شماره يك و تفكيك آن از موقعيت اندازهگيري شده توسط حسگر دور موتور است. اين كار از طريق تشخيص شيار يا برآمدگي ايجاد شده روي ميل بادامك انجام ميگيرد.
صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك (شركت مادرتخصصي- سهامي خاص) وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت و صد درصد دولتي است كه تشكيل آن به موجب قانون سال ١٣٧٥ تصويب شد و اساسنامه آن در سال ١٣٧٦ به تصويب هيات وزيران رسيد.
اقتصام(1)2078**1961
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
تهران- ايرنا- صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك (صحا) براي توليد سه حسگر خودرو 20 ميليارد ريال سرمايه گذاري كرد.