برلین - ایرنا - پلیس ضد تروریسم آلمان پنج نفر را به اتهام حمله به اردوگاه‌های پناهجویان در شهر «فرایتال» واقع در شرق این كشور، بازداشت كرد.

پایگاه اینترنتی هفته نامه «اشپیگل» امروز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: این افراد به تشكیل یك گروه تروریستی ‏راست‌گرا متهم بوده اند كه از جمله اتهاماتش تلاش برای قتل و نیز مجروح ساختن شدید قربانیان خود است.
‏اعضای این گروه افراطی در پاییز سال گذشته میلادی با سنگ و ترقه‌های نارنجكی، كه استفاده از آنها در آلمان ممنوع است، به ‏چندین اردوگاه پناهجویان در شهر فرایتال حمله كرده ‏ساكنان آن را وحشت‌زده ساختند.‏
فرایتال پارسال یكی از شهرهای جنجالی آلمان بود، زیرا برخی از فعالان افراطی ‏راست‌گرا هفته‌ها در مقابل هتلی كه به اردوگاه پناهجویان تبدیل شده بود، تظاهرات كردند.
این شهر همچنین شاهد حملات ‏به متقاضیان پناهندگی و حامیان آنها بود.‏
این افراد به دست كماندوهای ویژه ضدترور آلمان موسوم به ‏GSG9‎‏، كه در موارد خاصی از آنها استفاده ‏می‌شود، بازداشت شده اند.
در جریان عملیات پلیس ویژه چندین محل و خانه نیز بارزسی قرار گرفت.‏
ورود موج پناهجویان و رشد افكار راست افراطی و محبوبیت یافتن برخی احزاب راست‌گرا نظیر حزب ضد خارجی ‏‏«گزینه‌ای برای آلمان»، هم اكنون به یكی از دغدغه‌های مهم دولت آلمان تبدیل شده است.‏
اروپام ** ف.پ ** ۴۵۶‏**1479