مشهد- ايرنا- استاندار خراسان رضوي گفت: افزايش تعامل بين حوزه، دانشگاه و بخش اجرايي يكي از راهكارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي و مقابله با آسيبهاي اجتماعي است.

استانداري خراسان رضوي روز سه شنبه به نقل از عليرضا رشيديان در نشست هم انديشي با روساي دانشگاههاي استان گزارش داد: مراكز آموزش عالي بايد از طريق توسعه تعاملات خود با حوزه و دستگاههاي اجرايي زمينه بهره گيري حداكثري از توان پژوهشي را براي عملياتي شدن شعار امسال فراهم كنند.
وي افزود: از اين مجرا زمينه براي شناسايي آسيبهاي اجتماعي و برنامه ريزي به منظور رفع آنها نيز فراهم مي شود.
استاندار خراسان رضوي ادامه داد: بررسي مشكلات حوزه آب، حاشيه نشيني، اشتغال، زيارت و مقابله با معضلاتي از جمله اعتياد و طلاق طي سال 94 توسط دانشگاهها صورت گرفت.
رشيديان در ادامه به تبيين اهداف و برنامه هاي شبكه دانشگاهي وي همچنين توسعه شركتهاي دانش بنيان و مراكز رشد با رويكرد اقتصاد مقاومتي، مشاركت مراكز آموزش عالي در شناسايي و رفع مشكلات صنايع، توسعه تعامل دانشگاهها با دستگاههاي اجرايي، تلاش براي تدوين طرحهايي با رويكرد اقتصاد مقاومتي با هدف ايجاد اشتغال پايدار و اجرايي شدن طرحهاي مشاركتي در روستاها و اتخاذ جهتگيري مسئله محور در امور پژوهشي را از جمله مهمترين برنامه هاي امسال برشمرد.
رشيديان همچنين بر تلاش براي تسريع در روند اجرايي شدن كريدور علم و فناوري رضوي در سال جديد تاكيد و بيان كرد: بايد تسهيلات و امكانات لازم براي تجاري سازي محصولات دانش بنيان در مراكز دانشگاهي فراهم شود.
وي افزود: مراكز آموزش عالي بايد در سال 95 بيش از گذشته براي تدوين برنامه عملياتي خود بر اساس نقشه علمي كشور تلاش كنند.
1906/1858