سنندج- ايرنا- رئيس حوزه هنري استان كردستان به تاثير حوزه فرهنگ و هنر در زمينه پيشگيري از اعتياد اشاره كرد و گفت: براي اثرگذاري بيشتر در اين حوزه نيازمند اعتبار و منابع مالي هستيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا امين مرادي شامگاه سه شنبه در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كردستان در سنندج، تاثيرگذاري هنر را به دليل ضريب نفوذ و ماندگاري آن بيشتر از ساير حوزه ها دانست و افزود: كارهاي فرهنگي و هنري هزينه بر و زمان بر است و از اين رو دستگاه هاي فرهنگي بايد بيشتر مورد حمايت مالي قرار گيرند.
او با اعلام اينكه حتي يك ريال اعتبار از شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در سال هاي اخير دريافت نكرده ايم گفت: رويكرد اين شورا در سطح كشور اجتماعي و فرهنگي است و انتظار داريم منابع مالي هم براي اقدامات فرهنگي در نظر گرفته شود.
او به تاثير فيلم هاي كوتاه و بلند، تئاتر و كارهاي فرهنگي و هنري و ماندگاري آن در اذهان اشاره كرد و گفت: فيلم ابد و يك روز در زمينه اعتياد با استقبال بسيار خوب مردم روبرو شده و تاثير بسزايي در جامعه گذاشته است.
رئيس حوزه هنري استان كردستان در ادامه خواستار اتخاذ شيوه هاي جديد مبتني بر ابتكار، خلاقيت و راهكارهاي جديد در زمينه مبارزه با اعتياد و پيشگيري از آن شد و گفت: برنامه ها بايد متناسب با شرايط هر منطقه اجرا شود و دستگاه هاي عضو شورا تنها دنبال ارائه عملكرد نباشند.
مرادي بر تدوين برنامه هاي كوتاه، بلند و ميان مدت در حوزه اعتياد در استان كردستان تاكيد كرد و افزود: فرهنگ در همه حال كارگشا است و استان كردستان نيز در اين حوزه ظرفيت بسيار خوبي دارد كه مي تواند تاثيرگذار باشد.
او يادآوري كرد امروز فيلم هاي كوتاه و چند ثانيه اي به مراتب تاثيرگذاري بيشتري از سخنراني دارند.
1904/3033