اصفهان- ایرنا- دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته با مجموع 104 شركت كننده شامل 85 شركت داخلی و 19 شركت خارجی در تاریخ 12 تا 16 اردیبهشت در محل برگزاری نمایشگاه های اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می شود.

به گزارش روز چهارشنبه واحد رسانه شركت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، دوازدهمین دوره نمایشگاه سنگ و معادن در قطب سنگ كشور در فضایی به مساحت 9000 مترمربع شامل سه هزار و 883 مترمربع فضای مفید سرپوشیده و 400 مترمربع فضای باز برپا خواهد شد.

شركت كننده های داخلی این دوره نمایشگاه از استان های تهران، البرز، زنجان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس، قم و مشاركت كنندگان خارجی نیز به صورت مستقیم از كشورهای چین، تركیه و هند و نمایندگان فروش كشورهای ایتالیا، روسیه، تركیه و آلمان حضور یافته اند.

پاویون كشور چین در این نمایشگاه محصولات خود را در زمینه تجهیزات فرآوری سنگ، ابزار الماسه و تیغه های برش عرضه می كند. همچنین نشریه هندی استون پانوراما و یك شركت از كشور تركیه در زمینه ماشین آلات سنگبری مشاركت دارند.

مشاركت كنندگان داخلی این نمایشگاه نیز در زمینه های فرآوری انواع سنگ های ساختمانی، انواع بلوك های سنگ خام و معادن سنگ، تجهیزات و ماشین آلات برش و فرآوری سنگ ساختمانی، تجهیزات و ماشین آلات استخراج و حفاری معادن، عملیات فرآوری، برش، طراحی و بازسازی نمای ساختمانی و خدمات و صنایع وابسته به ارایه خدمات و محصولات می پردازند.

همچنین در این نمایشگاه مؤسسات و انجمن های مربوطه، دانشگاه ها، مؤسسات علمی- تحقیقاتی و رسانه ها و نشریات تخصصی نیز حضور دارند.

افزایش متراژ نمایشگاه، افزایش غرفه های فرآوری سنگ ساختمانی، افزایش حضور شركت های خارجی و برندهای مطرح از جمله تفاوت های دوازدهمین دوره نمایشگاه سنگ و معادن اصفهان با سال های گذشته است.

همایش ' توسعه صادرات سنگ' و نشست هم اندیشی فعالان صنعت سنگ اصفهان صبح روز 12 اردیبهشت به بهانه برگزاری نمایشگاه سنگ در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار خواهد شد. برگزاری سمینار'روش های بازرگانی و تجارت بین المللی سنگ در دنیا' با حضور مهمانانی از كشور ایتالیا و همایش 'شناسایی نقاط اشكال حوزه معادن و كارخانجات سنگ ایران و مقایسه با روش های بهینه روز دنیا' با حضور كارشناسان كشور آلمان از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

این نمایشگاه در ساعات برگزاری 16 تا 22 میزبان حضور پیشكسوتان، فعالان و متخصصین صنعت سنگ و معدن و علاقمندان این حوزه خواهد بود.
د/7143/