سنندج- ايرنا- فرماندار شهرستان بانه گفت: معلمان نقش مهم و پر رنگي در رشد و شكوفايي جامعه و فراهم كردن شرايط لازم براي پيشرفت انسان ها در زمينه هاي مختلف دارند.

به گزارش خبرنگار ايرنا راشد عذيري روز سه شنبه در جريان بازديد از مدارس سطح شهر به مناسبت هفته معلم افزود: تلاش و كوشش معلمان در راستاي پيشرفت و تعالي جامعه ستودني و قابل تقدير است.
وي افزود: معلمان با وجود مشكلاتي كه دارند همچنان دلسوزانه در راه پيشرفت و ترقي جامعه در تلاش هستند.
وي با اشاره به مرزي بودن شهرستان بانه گفت: تا حدودي از لحاظ نيروي انساني كمبودهايي وجود دارد كه معلمان شهرستان با دلسوزي و همكاري اين كمبودها را جبران مي كنند.
عذيري تاكيد كرد: تجليل و بزرگداشت روز معلم نبايد در يك روز خاص خلاصه شود بلكه بايد در طول سال و به مناسبت هاي مختلف از معلمان تجليل شود چرا كه همه انسان هاي بزرگ كه هم اكنون نقش بزرگي در جامعه دارند پرورش يافته دست همين معلمان دلسوز و توانا هستند.
وي گفت: معلم انسان ساز است و مي تواند با تربيت انسان هاي بزرگ و اثر بخش جامعه را به سمت تعالي و پيشرفت سوق دهد كه اين دستاوردي بسيار ارزشمند براي معلمان است.
او با اشاره به تاكيد دين مبين اسلام مبني بر احترام به معلمان افزود: در بسياري از آيات و احاديث بر احترام معلمان تاكيد شده و در دين مبين اسلام شغل معلمي را شغل انبيا مي دانند.
رييس اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه نيز در اين آيين با تبريك روز معلم به همه معلمان شهرستان بانه گفت: با توجه به وسعت و پيچيدگي كار آموزش و پرورش، وظايف سنگيني روي دوش همكاران ما است.
رضا خضري افزود: همكاران ما با عشق و علاقه در محيطي پر از صفا و صميميت با وجود مشكلات اقتصادي همچنان دلسوزانه در راه پيشرفت و تعالي جامعه تلاش مي كنند.
وي اظهار داشت: در سطح شهرستان بانه 27 هزار دانش آموز و هزار و 867 پرسنل و معلم مشغول تحصيل و تدريس هستند.
وي به مشكلات عمده آموزش پرورش بانه اشاره كرد و گفت: در سطح شهر بانه با كمبود فضاي آموزشي و تراكم دانش آموزي مواجه هستيم و در بعضي از روستاها نيز تنها يك يا دو دانش آموز وجود دارد.
وي تصريح كرد: اميدواريم با عزم ملي و همت مسوولان آموزش و ئپرورش، دغدغه هاي ما به حداقل برسد.
فرماندار بانه و هيات همراه در اين مراسم از مدرسه شهيد شبلي، دبستان دخترانه پيرمراد، دبيرستان كار دانش كار آفرين و دبيرستان پسرانه نمونه دولتي زانست بازديد كردند.
بانه در 242 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/1904