مهاباد- ايرنا- امام جمعه مياندوآب گفت: استاد شهيد مرتضي مطهري توانست انديشه واقعي اسلام را در جامعه جاري سازد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام حميد حسن زاده در مراسم گراميداشت مقام معلم در مجتمع فرهنگي و هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مياندوآب افزود: همه معلمان جامعه بايد با افكار و انديشه هاي شهيد مطهري آشنا شده و وي را در كارها و راه و روش خود الگو قرار دهند.
وي بيان كرد: دشمنان سعي كردند تا با شهادت اين معلم بزرگ، انديشه او را از ما بگيرند در حالي كه با شهادت شهيد مطهري مردم بيشتر به سمت انديشه هاي وي گرايش پيدا كردند.
حجت الاسلام حسن زاده اضافه كرد: وزارت آموزش و پرورش يك وزارتخانه مصرفي نيست، بلكه وزارتخانه اي سرمايه اي است كه شاكله اصلي انسان در آن شكل مي گيرد و در نتيجه نبايد به معلمان و قشر فرهنگيان به عنوان نيروهاي جزئي نگاه شود.
وي ادامه داد: بايد اين تفكر كه نهاد آموزش و پرورش يك نهاد مصرفي است، تغيير يابد، چون جايگاه معلم والاست و در بين تمامي انسان ها، آن چيزي كه انسان را به عبوديت و بندگي حقيقي خدا مي رساند، علم و معرفت است و انديشه و شناخت واقعي جهان را تنها معلم مي تواند در جامعه جاري سازد.
وي اظهار كرد: معلم بايد با تواضع و آرامش در كلاس درس حضور يابد تا به دانش آموزان بهتر انديشيدن را ياد دهد.
فرماندار ويژه مياندوآب نيز در اين مراسم با گراميداشت مقام معلم و با قدرداني از حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: نقش علمي و تربيتي معلم در جامعه بر كسي پوشيده نيست و دست تواناي اين قشر زحمتكش است كه چشم انداز آينده كشور را ترسيم مي كند.
ناصر اميري با بيان اينكه معلمان بايد بدانند كه نقش آنها در سرنوشت يك ملت موثر است، افزود: تعليم و تربيت از شئون الهي است و خداوند اين موهبت را به پيامبران ارزاني داشته تا مسير هدايت را به بشر بياموزد.
مدير آموزش و پرورش مياندوآب نيز با گراميداشت ياد و خاطره شهداي معلم و دانش آموز اظهار كرد: آموزش و پرورش در حال طي مسير ادب و اخلاق در راستاي تكريم معلم و پرهيز از فعاليت هاي سياسي و حواشي آن است.
جلال پورميرزا تعليم و تربيت را اولويت اصلي اين نهاد برشمرد و گفت: اعتلاء، خودباوري و اعتماد به نفس در حوزه هاي مختلف آموزشي و پرورشي از ديگر اولويت هاي كاري اين نهاد است.
وي با اشاره به ويژگي هاي بارز معلمان افزود: تواضع و فروتني از خصايص برجسته معلم بوده و اين قشر به عنوان خاشع ترين انسان ها در امر تعليم و تربيت دانش آموزان نقش مهمي را در جامعه برعهده دارد.
به گزارش ايرنا، در ادامه اين مراسم چند برنامه فرهنگي اجرا شده و با اهداي لوح تقدير از معلمان نمونه اين شهرستان قدرداني شد.
شهرستان مياندوآب با بيش از 260 هزار جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
6185/1905