تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

انزلي - ايرنا - معاون سوادآموزي مديركل آموزش و پرورش گيلان از پوشش بيمه اي يك هزار و 877 سوادآموز اين استان خبرداد.

نورالله اكبري روز يكشنبه در حاشيه برگزاري اولين همايش تجليل از سوادآموزان برتر گيلان درگفت و گو با خبرنگار ايرنا با اعلام اين خبر اظهار كرد: باوجود اينكه سوادآموزان بصورت غير مستقيم با سازمان نهضت سوادآموزي قرارداد دارند اما سازمان نهضت سوادآموزي به عنوان يك تكليف در خصوص پوشش بيمه اي اين افراد درسال گذشته اقدام كرد.
وي با اشاره به وجود چهارده هزار و 353 نفر بعنوان جمعيت باقيمانده بي سواد درگيلان افزود:هفت هزار و 500 بي سواد درسال گذشته جذب و آموزش داده شده اند.
اكبري جذب بي سوادان مناطق محروم و دانش آموزان بازمانده از تحصيل را از اولويتهاي اين سازمان در سال جاري دانست و بيان كرد: سال گذشته 157 نفر از دانش آموزان باز مانده از تحصيل شناسايي و نسبت به آموزش آنها اقدام شد.
وي يادآور شد: افرادي هم كه به دليل معلوليت هاي جسمي امكان حضور آنها در مدرسه وجود نداشت، به صورت فردي آموزش داده شدند.
اكبري سنين 10 تا 49 سال را محدوده فعاليت حوزه سواد آموزي اعلام و اظهار كرد: شهرستانهاي تالش، فومن، ماسال و صومعه سرا داراي مناطق با دسترسي سخت بوده و دانش آموزان بازمانده از تحصيل بيشتري درآن مناطق وجود دارد.
معاون سوادآموزي مديركل آموزش و پرورش گيلان نبود انگيزه كافي به جهت نداشتن تامين شغلي سوادآموزان را از مشكلات عمده اين نهاد دانست و گفت: سوادآموزان در گذشته از نيروهاي رسمي آموزش و پرورش بودند و به دليل بهره مندي از مزاياي شغلي، از انگيزه بيشتري برخوردار بودند اما درحال حاضر، سوادآموزان به صورت قراردادي و با موسسات غير رسمي فعاليت مي كنند .
اكبري از راه اندازي يك مركز يادگيري محلي در ناحيه يك رشت خبرداد و افزود: اين مركز با هدف انتقال و تبادل تجارب سوادآموزان راه اندازي و در سال جاري نيز افتتاح چهار مركز ديگر دردستور كار سازمان نهضت سوادآموزي است.
به گزارش خبرنگار ايرنا ، اولين همايش تجليل از سوادآموزان برتر گيلان با حضور معاونان اداره كل آموزش و پرورش گيلان و آموزشياران نهضت سوادآموزي در دهكده ساحاي انزلي برگزار و از 62 نفرسوادآموز برتر گيلان با اهداء لوح تقدير، تجليل شد.
استان گيلان يك هزار و 877 سوادآموز دارد.
6030/7471/6070