شيروان- ايرنا- سالن ورزشي سه هزار نفره شيروان كه اجراي آن بر اساس مصوبه دولت دهم در سال 89 آغاز شد، با گذشت 6 سال تنها 50 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و هم اكنون اين طرح به صورت نيمه كاره رها شده است.

شيروان بيش از پنج هزار ورزشكار در رشته هاي مختلف دارد كه به رغم تلاش مسئولان ورزش چندين سال است كه ساخت سالن ورزشي سه هزار نفره شيروان كه يكي از پروژه هاي مهم و ضروري اين شهرستان مي باشد نيمه كاره رها شده است.
در سال هاي اخير شاهد افتخارآفريني ورزشكاران شيروان در تمامي رده هاي سني و در تمام رشته هاي ورزشي بوده ايم كه نبود سالن ورزشي موجب گلايه مندي بسياري از ورزشكاران و مردم شده است.
از سوي ديگر مسئولان مي توانند با ساخت سالن هاي ورزشي و تامين تجهيزات و لوازم مورد نياز ورزشكاران زمينه رشد ورزش هاي همگاني و قهرماني را فراهم كنند كه ساخت، تجهيز و راه اندازي اين گونه سالن ها باعث ايجاد انگيزه براي جوانان شهرمان مي شود زيرا كه جوانان اگر برنامه ورزشي نداشته باشند در اوقات فراغت به سمت مصرف قليان و قهوه خانه ها و ... مي روند.
سالن هاي فعلي شهرستان شيروان كه تمرينات به صورت نوبتي آقايان و بانوان در آن انجام مي شود، از حداقل امكانات بي بهره است.
در وضعيتي كه وزارت ورزش به توسعه فضاهاي ورزشي استان‌ها خوش‌بين است، انتظار مي‌رود توجه به شهرستان هاي محروم افزايش يابد كه تزريق اعتبارات مطلوب مي‌تواند در شتاب بخشي طرح ها و حداقل تجهيز فضاهاي موجود ورزشي مؤثر باشد.
رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان شيروان گفت: سالن ورزشي سه هزار نفره اين شهرستان كه اجراي آن براساس مصوبه هيات دولت دهم ع از سال 89 شروع شد پس از 6 ماه از آغاز عمليات اجراي آن پروژه نيمه كاره رها شده است.
علي خالق زاده در گفت و گو با ايرنا علت نيمه كار ماندن طرح را نبود اعتبارات عنوان و اظهار كرد: هم اكنون اين پروژه كه در زميني به مساحت چهار هزار و 200 متر مربع ساخته مي شود،50 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه 25 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات شركت نفت براي آن هزينه شده است.
وي گفت:هم اكنون پيمانكار سالن ورزشي سه هزار نفره شيروان به دليل كوتاهي در ساخت طرح خلع يلد شده است كه اميدواريم با تخصيص اعتبارات عمليات ساخت آن از امسال آغاز شود.
خالق زاده با بيان اينكه سرانه ورزشي براي هر نفر در اين شهرستان يك مترمربع است افزود: هنوز اين ميزان در شهرستان شيروان به حد استاندارد نرسيده است.
رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان شيروان با اشاره به نقش ورزش در جوانان و ساخت چنين سالن هاي ضروري در شهرستان گفت: اگر بتوانيم سرانه ورزشي را به استاندارد برسانيم و نوجوانان و جوانان را جذب باشگاه كنيم اوقات فراغت آنان پر خواهد شد و ديگر سراغ مسائل اسيب هاي اجتماعي و مخرب نمي روند ولي اگر در حد آنان سالن ورزشي نداشته باشيم جوانان طور ديگر انرژي خود را تخليه مي كنند كه مورد پسند جامعه هم نيست.
خالق زاده با ابراز گلايه از نبود سالن ورزشي مناسب در شيروان افزود: هم اكنون به دليل نبود سالن ورزشي مناسب قادر به برگزاري مسابقات بزرگ كشوري نيستيم زيرا كه سالن هاي ورزشي فعلي مورد تاييد نيست و اين در صورتي است كه با ساخت چنين سالن هايي مي توانيم مسابقات كشوري خوبي در اين شهرستان برگزار كنيم.
وي گفت: اميدواريم امسال حمايت هايي صورت گيرد و با تخصيص اعتبار طرحي كه دارد به يك ميراث فرهنگي تبديل مي شود به اتمام برسد.
هم اكنون شهرستان 157 هزار نفري شيروان، به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي با پنج هزار ورزشكار سازمان يافته، داراي هفت سالن ورزشي چندمنظوره در داخل شهر و پنج سالن ورزشي روستايي است.
7186/ 6042
فاطمه مقدسي باجگيران خبرنگار ايرنا در شيروان