گرگان - ايرنا - رييس دادگستري كل استان گلستان گفت: طي سال جاري 734 مددجوي واجد شرايط در زندان هاي استان از عفو مقام معظم رهبري بهره مند شده اند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از دادگستري گلستان، هادي هاشميان در جمع مسوولان زندان هاي استان اضافه كرد: اين افراد پس از اعلام موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو شماري از زندانيان به مناسبت 12 فروردين ،روز جمهوري اسلامي ايران از عفو و يا تخفيف مجازات بهره مند شدند.
به گفته وي از اين تعداد 417 مددجو از زندان آزاد و 317 نفر هم مشمول تخفيف مجازات شده اند.
هاشميان از عفو موردي زندانيان هم خبر داد و گفت: در طول سال درخواست عفو يا تخفيف مجازات زندانيان پس از بررسي در كميسيوني در استان براي موافقت به تهران فرستاده مي شود و در همين راستا از 293 درخواست عفو كه طي سال 94 به تهران ارسال شد،با 102 مورد موافقت شده است.

* گلستان، سومين استان در كاهش جمعيت كيفري
رييس كل دادگستري گلستان در ادامه حبس زدايي را مهمترين اولويت دستگاه قضايي استان بيان كرد و افزود: سال گذشته در نشست هاي مختلف با قضات از آنان خواسته شد كه از ظرفيت هاي قانون مجازات اسلامي در اعمال مجازات هاي جايگزين حبس استفاده كنند.
وي اضافه كرد: علاوه بر قضات ناظر زندان ها به روساي دادگستري ها و دادستان هاي سراسر استان نيز تكليف كرديم هر ماه يك بار از زندان هاي استان سركشي و وضعيت زندانيان را بررسي كنند.
هاشميان افزود: براساس اعلام سازمان زندان هاي كشور، گلستان پارسال در سركشي از زندان ها و كاهش جمعيت كيفري زندان ها، رتبه سوم كشور را كسب كرد.
رييس دادگستري كل با اشاره به كاهش جمعيت كيفري زندان هاي گلستان در سال گذشته گفت: تعداد زندانيان استان از بالغ بر پنج هزار نفر در سال 93 به چهار هزار و 700 نفر در پايان سال 94 كاهش يافته است.
استان گلستان داراي دو زندان در شهرستان هاي گرگان وگنبدكاووس و يك كانون اصلاح و تربيت است.
1648