بندرعباس- ايرنا - رئيس هيات مديره بنياد بركت گفت: با توجه به مطالعاتي انجام شده اين بنياد در دو سال گذشته در كشور ، سه استان هرمزگان ، سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي را در اولويت مشاركت هاي خود قرار داده است.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري هرمزگان،عسكري آزاد درنشست با معاونان هماهنگي اموراقتصادي استانداري استان هاي هرمزگان ، سيستان وبلوچستان و خراسان جنوبي در بندرعباس افزود: درمناطق كمتر توسعه يافته اين استان ها كه توسط بنياد بركت بررسي و مشخص شده ، قصد مشاركت در طرح ها و پروژه هايي است كه داراي توجيه اقتصادي باشد.
وي همچنين در اين نشست به بيان اهداف و رويكردهاي بنياد بركت در مشاركت با طرح هاي پيشنهادي توسط كارآفرينان پرداخت.
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري هرمزگان نيز در اين نشست ، خواستار مشاركت بنياد بركت در زمينه هاي فعاليت هاي گردشگري و حمل ونقل در استان شد.
عباس شيرخانلو افزود: لازم است بنياد بركت زمينه هاي مشاركت خود را علاوه بر هشت رشته فعاليت مشخص شده ، در زمينه هاي گردشگري و حمل و نقل كه از مزيت هاي استان هرمزگان است ، نيز توسعه دهد.
وي با اشاره به وضعيت اقتصادي و زيرساختي استان هرمزگان اظهاركرد: هرمزگان آمادگي هر نوع همكاري با بنياد بركت در مشاركت و سرمايه گذاري در طرح هاي اقتصادي را دارد.
دراين نشست كه به درخواست بنياد بركت ازسه استان هرمزگان ، سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي با توجه به اولويت هاي صورت گرفته در سطح كشور براي مشاركت بنياد در طرح ها و پروژه هاي اين مناطق صورت گرفت ، مقرر شد، استان ها اطلاع رساني لازم را درخصوص آمادگي و چگونگي مشاركت بنياد بركت با طرح هاي پيشنهادي انجام دهند و بنياد بركت نيز پس از پايش اوليه طرح هاي پيشنهادي نظر استانداري ها را در اين خصوص لحاظ كنند.
درمجموع بنياد بركت 38 باب مدرسه در قالب 167 كلاس درس در هرمزگان در دست اقدام دارد كه از اين تعداد 21 مدرسه شامل 75 كلاس درس به بهره برداري رسيده و 17 مدرسه ديگر در حال ساخت است.
اين بنياد براي مدرسه ‌سازي در هرمزگان ، 137 ميليارد ريال متعهد شده كه 74 ميليارد و 373 ميليون ريال آن پرداخت شده است.
تاكنون 420 مدرسه در مناطق محروم كشور توسط بنياد بركت به بهره‌برداري رسيده و بيش از 66 هزار دانش ‌آموز روستايي از نعمت مدرسه بهره مند شدند.
7195/6048