تهران - ایرنا - سردار محمد ناظری به مثابه پدری دلسوز و مهربان، بانفوذ در قلب رزمندگان و كاركنان یگان های تحت مسئولیت خود، انسان های زیادی را مجذوب اسلام، انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و سپاه كرد.

به گزارش ایرنا از سپاه نیوز؛ درپی شهادت سردار رشید اسلام دریادار پاسدار محمد ناظری فرمانده یگان تكاوری نیروی دریایی سپاه در منطقه نازعات، مروری بر زندگی سراسر تلاش، حماسه، مجاهدت و انقلابی گری این سردار غیور و سرافراز و سرباز ولایت داشتیم كه بخش هایی از آن در ذیل آمده است:
روز ششم خرداد ماه 1313 در یك خانواده مذهبی و متوسط به لحاظ اقتصادی در جوار حرم امامزاده حسن (ع) در جنوب تهران فرزندی به دنیا آمد كه نامش 'محمد' گذارده شد، وی در همان دوران طفولیت و كودكی بسیار سرزنده ،خوشرو و دارای چهره گشاده و شاداب بود.
در دوران نوجوانی و جوانی به ورزش فوتبال علاقه زیادی داشت و جوانان بسیاری را دور خود جمع كرده بود تا از فساد، اعتیاد و فضای آلوده قبل از انقلاب به دور باشند.
در محله تیم فوتبالی به نام شاهین راه اندازی كرد كه بعدها در سال های 1356 و 1357 با همین جوانانی كه با اخلاق حسنه و اسلامی جذب كرده بود، اولین تظاهرات خیابانی ضد رژیم پهلوی در خیابان قزوین و محله امامزاده حسن (ع) را ساماندهی و جوانان و مردم را به همراهی با امام خمینی (ره) و اسلام ناب محمدی (ص) دعوت كرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه روحیه مذهبی ، انقلابی، پهلوانی و ورزشكاری كه داشت، درشكل گیری 'كمیته انقلاب اسلامی' نقش بسزایی ایفا كرد.
وی همچنین بی درنگ برپایی و تشكیل هیئت عزاداری اهل بیت در محله امامزاده حسن(ع) را با حضور پرشور عزاداران حسینی ساماندهی كرد.
محمد در آن ایام بسیاری از جوانان بی انگیزه و چه بسا با اعتقاد كمتر را شناسایی ،هدایت و جذب انقلاب كرد كه عمده آنها در آینده در زمره شهدای جنگ تحمیلی قرار گرفتند.
مادربزرگش در سال 1357 و در جریان انقلاب اسلامی به شهادت رسید. برادر بزرگوارش در عملیات فتح المبین در سال 1361 به درجه رفیع شهادت نایل آمد. مادر گرانقدرش در سال 1366 و در راه زیارت خانه معبود به شهادت رسید و پدر بزرگوارش نیز از اعضای فعال بسیج مستضعفان بود.
این شهید بزرگوار از اولین مربیان و اساتید آموزش نظامی و تكاوری در پادگان امام علی (ع) تهران ( سعدآباد سابق) محسوب می شد كه بسیاری از فرماندهان جنگ و فرماندهان حاضر سپاه از جمله شاگردان نظامی وی بودند.
وی در سال های 1365 و 1366 مركز آموزش هوابرد را در سپاه بنیان نهاد و سهم بسزایی در راه اندازی دانشكده فرماندهی و ستاد ( دافوس) سپاه داشت.
شهید محمد ناظری علاوه بر اینكه ركوردار پرش هوایی در سطح تكاوری سپاه بود، متخصص در فنون دریایی، غواصی، بارریزی هوایی، هلی برن و رشته های رزمی از جمله جودو و همچنین از متخصصین طرح ریزی عملیات های منظم و نامنظم به شمار می رفت.
سردار محمد ناظری از جمله فرماندهان محور در عملیات های فتح یك ، دو ، سه و چهار بود. بسیار ساده زیست ، متواضع و گمنام عمل می كرد و علاوه بر این در عمده عملیات های 8 سال دفاع مقدس مشاور سردار حاج قاسم سلیمانی در لشكر 41 ثار الله كرمان بود، او در همین دوران پرافتخار دچار عارضه شیمیایی شد.
ناظری اوایل دهه 1370 وارد نیروی دریایی سپاه و مسئولیت های متعددی را عهده دار شد. این شهید والامقام موسس یگان ویژه تكاوری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و در 10 سال اخیر تا هنگام شهادت این یگان را فرماندهی كرد و در این مدت حضور مقتدر ، شجاعانه و بی باك خود در دریا و رویارویی با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بویژه آمریكای جنایتكار را در صحنه های مختلف به نمایش گذارد.
فرماندهی نخستین یگان مامور در اسكورت و تامین امنیت كشتی های تجاری در آب های بین المللی خلیج عدن و اقیانوس هند از جمله اقدامات وی بشمار می رود.
جانباز شهید دریادار پاسدار محمد ناظری به مثابه پدری دلسوز و مهربان نسبت به نیروهای تحت امر خود رفتار می كرد و نقش رهنما و هادی برای آنان داشت و با نفوذ در قلوب رزمندگان و كاركنان یگان های تحت مسئولیت خود انسان های زیادی را مجذوب اسلام ، انقلاب، نظام و سپاه كرد. انسان هایی كه به مانند خود، ولایتمدار ، انقلابی و مهیای حماسه آفرینی و فداكاری در راه قرآن و عترت و دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و بحری و عزت و شرافت ایران اسلامی هستند.
سردار محمد ناظری در شامگاه بیست و یكم اردیبهشت ماه سال 1395 همزمان با ایام میلاد باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در حین ماموریت در منطقه نازعات (خلیج فارس) به علت عارضه شیمیایی به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.
روابط عمومی كل سپاه در اطلاعیه ‌ای اعلام كرد: آیین تشییع پیكر دریادار شهید محمد ناظری فرمانده یگان تكاوری نیروی دریایی سپاه امروز پنجشنبه در تهران برگزار می شود.
آیین تشییع پیكر جانباز شهید دریادار پاسدار محمد ناظری فرمانده یگان تكاوری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور شخصیت های كشوری و لشكری و آحاد مردم شهید پرور و قدرشناس تهران از مقابل ناحیه مقاومت بسیج جماران واقع در شمیران، خیابان شهید دكتر لواسانی (فرمانیه) به سمت حرم مطهر امامزاده علی اكبر(ع) چیذر تشییع خواهد شد.
اجتمام**7268 **1561