سنندج- ایرنا- همزمان با سالروز سفر پر خیر و بركت مقام معظم رهبری به استان كردستان و از محل اعتبارات این سفر، پنج مركز جدید كانون پرورش فكری در استان افتتاح شد و تعداد این مراكز به 23 باب افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا این مراكز در شهرستان های بانه، موچش، صاحب، مركز شماره دو مریوان و كتابخانه سیار روستایی بانه افتتاح شد و تعداد مراكز استان به 20 مركز ثابت و سه كتابخانه سیار روستایی افزایش پیدا كرد.
معاون توسعه و منابع انسانی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كشور در آیین بهره‌برداری از این مراكز در استان كردستان با تاكید بر توسعه عدالت فرهنگی گفت: محرومیت‌زدایی فرهنگی از اولویت‌های كانون در سطح كشور است.
فریدون واحدی افزود: امروز فقر فقط فقر اقتصادی نیست بلكه فقر فرهنگی هم هست و تلاش برای رفع محرومیت و فقر فرهنگی نه تنها اهمیت كمتری از فقر اقتصادی ندارد بلكه مهمتر از آن است.
وی اظهار كرد: ما برای توسعه و بهره‌مندی كودكان و خانواده‌های مناطق محروم از محصولات فرهنگی، تمام تلاش و اهتمام خود را به كار خواهیم گرفت.
معاون توسعه و مدیریت منابع كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان اظهار كرد: امروز وجود دانشمندان ناب یكی از نشانه‌های برتری قدرت یك سرزمین است و برای رسیدن به چنین قدرتی همچنان به توسعه مراكز فرهنگی هنری و كتابخانه‌های سیار روستایی و شهری نیاز است.
وی گفت: توسعه كتابخانه‌های سیار روستایی به ویژه در روستاهای مرزی و كم برخوردار از امكانات كتابخانه‌ای، در دستور جدی متولیان كشوری كانون قرار دارد.
واحدی یكی از نیازمندی‌های كودكان و نوجوانان امروزی را ایجاد انگیزه و شور و نشاط در بین آن‌ها دانست و یادآور شد: شادی و نشاط، حق كودكان این سرزمین است.
او اظهار امیدواری كرد: در آینده‌ای نزدیك شاهد توسعه بیشتر مراكز كانون و توسعه فرهنگ مطالعه در بین كودكان و نوجوانان این سرزمین باشیم.
مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كردستان نیز در این آیین گفت: احداث و تجهیز چهار مركز فرهنگی هنری در شهرستان های مریوان، بانه، صاحب، موچش و دو كتابخانه سیار روستایی بانه و مریوان و مجتمع فرهنگی و كانون زبان در سنندج از عنایات ویژه سفر رهبری به استان كردستان است كه افتتاح شد.
سهیلا شیخی افزود: با افتتاح همزمان این مراكز مجموعه مراكز استان به 23 مركز افزایش پیدا كرد و با توجه به اینكه فعالیت اصلی كانون توسعه و ترویج كتاب و كتابخوانی است می توانیم به واسطه ی فعالیت های چهار گانه ی فرهنگی، هنری،علمی و دینی در كنار كتاب و كتابخوانی برای كودكان و نوجوانان در مراكز كانون، گام های مثبتی را برای آینده سازان كشور برداریم.
وی غنی‌سازی و پركردن اوقات فراغت كودكان و نوجوانان و مانوس كردن آنها با فرهنگ كتاب و كتابخوانی و انواع سرگرمی‌ها و تفریحات فرهنگی و آموزشی را از اهداف ساخت مراكز كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان عنوان كرد.
در سفر پرخیر و بركت مقام معظم رهبری به استان كردستان 22 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به ساخت مراكز كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در شهرهای صاحب، موچش، بانه و، مریوان و كتابخانه سیار روستایی بانه اختصاص پیدا كرد.
7348/1904