علي قلي زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا به مناسبت 27 ارديبهشت روز روابط عمومي اظهار كرد: بدترين مديران آموزش و پرورش كساني هستند كه به ارتباطات مردمي و داشتن يك روابط عمومي پاسخگو، اعتقادي ندارند كه بهتر است جاي خود را به كساني بدهند كه داراي مهارت ارتباطات با مردم باشد.
وي افزود: مردم مي توانند كمبود اعتبارات يك دستگاه را درك كنند و حتي به لحاظ مالي مشاركت كنند اما ابهام را در ارائه اطلاعات از سازمان ها تحمل نمي كنند.
وي گفت: مديراني كه فاقد مهارت ارتباط، انعطاف و روحيه تعامل با مردم باشند مانند يك سيستم خودكار و ربات فاقد خلاقيت هاي مديريتي هستند.
قلي زاده افزود: اين مديران ماشيني كه فاقد ارتباط هستند؛ هم منافع سازمان خود را هدر مي دهند و هم خدمت نامطلوبي به مردم ارائه مي كنند.
اين مسئول آموزش و پرورش با بيان اينكه در آموزش و پرورش بسياري از مشكلات توسط مديراني كه فاقد مهارت ارتباط مناسب و روابط عمومي هستند، ايجاد مي شود گفت: مديراني كه به روابط عمومي اعتقاد ندارند هم كار مسئولان روابط عمومي ها را بيشتر مي كنند و هم صدمات جبران ناپذيري به تشكيلات و سازمان خود وارد مي كنند.
وي داشتن روحيه ارتباط را يكي از مهارت ها براي جذب خيران در رسالت هاي تعليم و تربيت عنوان كرد و افزود: اين مديران به خاطر نداشتن ارتباط مناسب نه توان جذب اعتبارات مالي را دارند و نه مي توانند از خدمات دولتي در استان و نهادهايي مثل شهرداري ها به نفع سازمان خود استفاده كنند و نه مي توانند در هنگام بروز تخلفاتي مثل تنبيه دانش آموز، رضايت خانواده ها را جلب كنند.
بر اساس گفته هاي رئيس اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش يكي از نارضايتي مردم از سازمان ها نبود پاسخگويي مناسب به مردم است كه مي توان با پاسخگويي مناسب رضايت بيشتري در مردم ايجاد كرد.
قلي زاده اظهار كرد: مردم اين مديران را فاقد روحيه خدمت گذاري مي دانند چرا كه وقتي به آنها مراجعه مي كنند پاسخ روشني دريافت نمي كنند.
اين كارشناس رسانه اي گفت: گستردگي ارتباطات سازماني با مردم موجب مي شود سازمان هايي مثل آموزش و پرورش اگر چه از توان خوبي در مسائل مالي برخوردار نيستند اما به ميزان قابل توجهي در ميان مردم رضايت ايجاد كنند.
وي اظهار كرد: در حال حاضر يكي از آسيب مهم روابط عمومي ها عدم تبيين مناسب درخصوص جايگاه اين دايره در تشكيلات سازماني است به گونه اي كه مديران ناتوان احساس مي كنند روابط عمومي در سازمان ها به جاي صيانت از اهداف و جايگاه سازمان ها ، بايد مراقب ميز و جايگاه آنها باشد.
قلي زاده خاطر نشان كرد: مديران توانمند نه تنها جايگاه روابط عمومي ها را ارتقا مي دهند و آنها را در پيشبرد اهداف سازماني خود ياري مي دهند بلكه روابط عمومي ها را در رديف رسانه هاي حتي منتقد قرار داده و خروجي يافته هاي روابط عمومي را براي اصلاح ساختار سازماني خود به كار مي گيرند.
وي با اشاره به اينكه مديران توانمند داراي ارتباطات خوب به ميزان زيادي از مشكلات روابط عمومي ها مي كاهند خاطر نشان كرد: مديران توانمند روابط عمومي ها را به ايجاد ارتباطات گسترده با بدنه اجتماع ترغيب مي كنند چرا كه مي دانند همه اهداف سازماني آنها در نهايت براي خدمت به مردم است.
7184/ 1744
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
بجنورد- ايرنا- رئيس اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش گفت: شفافيت سازمان ها و نهادها در اطلاع رساني به موقع حق طبيعي مردم است.