قشم- ايرنا- امام جمعه قشم گفت: 2 هزار واحد مسكن مهر در اين شهرستان احداث شده كه هنور بدون آب و برق است و مي توان اين شرايط را از بين رفتن سرمايه ملي، پول مردم و بيت المال دانست.

حجت الاسلام رضا جوكار در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته قشم، افزود: شرايط مسكن مهر قشم هشت سال است كه بدين منوال است و مردم اقساط منزلي را پرداخت مي كنند كه هنوز كليد آن را نديده اند.
امام جمعه قشم تامين مسكن٬ اشتغال و معيشت جوانان را مهمترين نيازهاي جامعه كنوني ايران ارزيابي كرد و گفت: حل بخشي از مشكل مسكن جوانان جزيره قشم در دست مسئولاني است كه زمين ها را در اختيار دارند.
وي با بيان اينكه برخي جوانان قشم با هزاران مشكل٬ سرپناهي براي خود و خانواده احداث كرده اند، از تخريب اين خانه ها توسط برخي مسئولان انتقاد و اضافه كرد: اگر تخلفي در نحوه ساخت اين خانه ها وجود دارد بايد نسبت به رفع آن با رعايت حال مردم اقدام كرد.
خطيب جمعه قشم با تاكيد بر ضرورت مبارزه با زمين خواري در جزيره قشم، گفت: در چارچوب تحقق منويات رهبر معظم انقلاب بايد به شدت در برابر اقدامات زمين خواران و كساني كه به اين افراد كمك مي كنند، ايستاد.
حجت الاسلام جوكار همچنين توصيه كرد كه مردم قشم از خريد زمين ها و خانه هاي بدون سند پرهيز و در صورت امكان زمين را از نمايندگان دولت خريداري كنند تا براي آنان مشكلي پيش نيايد.
وي در بخش ديگري از خطبه دوم با انتقاد از اقدام سعودي ها در انگشت نگاري از تيم مذاكره كننده حج در عربستان، اين حركت را توهين آميز دانست و اظهار كرد: طبق فتواهاي آيات عظام٬ زمينه حج بايد عزتمندانه باشد و به دليل نداشتن صلاحيت سعودي ها در تامين امنيت آئين حج٬ امسال از ايران گروهي براي مناسك حج اعزام نمي شود.
وي همچنين تبعيت مردم از فتواهاي مراجع عظام تقليد را مهم ارزيابي كرد و گفت: زماني كه يك مرجع تقليد فتوايي مي دهد، جهان اسلام دگرگون مي شود و بايد مسلمانان از آن پيروي كنند.
امام جمعه قشم با بيان اينكه طرح امنيت اخلاقي بايد در قشم اجرا شود، افزود: همانگونه كه پديده خشونت ارادل و اوباش در جامعه موجب بروز ناهنجاري مي شود و بايد با آن مبارزه كرد، بدحجابي نيز هنجارها را در جامعه مي شكند و برخورد با آن ضروري است.
7275/2090/