سنندج-ایرنا-مدیركل دفتر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه بسیاری از موسسات و خیران علاقه مند به سرمایه گذاری در آموزش و پرورش هستند گفت: ضوابط و قوانین دست و پا گیر مانع از ورود سرمایه گذاران به این حوزه شده است به همین دلیل سند مشاركت در آموزش و پرورش تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نورعلی عباس پور شامگاه یكشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش كردستان در سنندج افزود: در این سند نحوه مشاركت و سرمایه گذاری موسسات بزرگ خیریه و افراد خیر مشخص شده است.
وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی سه روزه ویژه كارشناس و مسوولان شوراهای آموزش و پرورش استان ها در سنندج گفت: كسب عنوان شوراهای فعال و مورد توجه كشوری توسط شورای آموزش و پرورش استان موجب شد كه كردستان را برای برگزاری این دوره آموزشی انتخاب كنیم.
مدیركل دفتر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: در 20 سال گذشته قانون شوراها تغییر نكرده است و هم اكنون ضرورت دارد كه قوانین آن بازنگری و اصلاح شود و در این راستا نشست هایی با مركز پژوهش مجلس برگزار كرده ایم.
وی با اشاره به اینكه یكی از سیاست های دولت و وزارت آموزش و پرورش تفویض اختیار و عدم تمركز می باشد؛ گفت: باید متناسب با شرایط و نیاز استان ها و شهرستان ها تصمیمات اتخاذ شود و شورای آموزش و پرورش بیشترین قابلیت و ظرفیت در این زمینه دارد.
عباس پورعملكرد اغلب شوراهای آموزش و پرورش استان ها را مطلوب ارزیابی كرد و افزود: با توجه به ارتباط و تعامل مستمر و نزدیك با وزارت كشور و تشكیل شورای راهبردی، عملكرد شوراهای آموزش و پرورش را به صورت مداوم و مرتب به وزارت كشور گزارش می كنیم.
7348/1904