به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از خانه روابط عمومی ایران، در این بیانیه آمده است: صیانت از ارزشها و آرمان های ایران اسلامی برای دستیابی به رسالت ها و ماموریت های عالیه سازمانی در پاسخگویی به دغدغه ها ی ارتباطی و مطالبات مردمی، در مثلت مردم ، رسانه و سازمان و رعایت حقوق مردم در دسترسی آزاد و به هنگام به اطلاعات و آگاهیهای مورد انتظار، و همكاری منظم و هوشمند با رسانه های فعال و معتبر داخلی و خارجی و نهادهای مدنی درمسیر اطلاع یابی و اطلاع رسانی صادقانه و اعتمادسازی و ایجاد امید در مخاطبان، رویكردی است كه روابط عمومی ایران برای رساندن صدای هر چه رساتر روابط عمومیها به جامعه از طرفی و دولتمردان از دیگر سوی، همواره باید برآن تأكید داشته باشند.
در ادامه این بیانیه آمده است: آنچه لازم به تاكید است آنكه انتظار می رود دولت و دولتمردان در خصوص تقویت نظام ارتباطی و اطلاع رسانی حساسیت وتلاش بیشتری داشته نه آنكه شاهد تنزل جایگاه روابط عمومی آن هم در استانداری ها در این برهه حساس كه به شدت نیاز به روابط عمومی موثر در عرصه داخلی و بین الملل و اطلاع رسانی همه جانبه در كشور هستیم.
این بیانیه می افزاید: بدون تردید بازنگری نكردن و بازگشت و ارتقاء جایگاه روابط عمومیها بویژه در نهاد مذكور موجبات یك بدعت گذاری بنیادی اشتباه را موجب شده است كه احتمال سرایت آن به سایر سازمانها و حتی بخشهای غیر دولتی نیز دور از انتظار نخواهد بود.
در این بیانیه تاكید شده است: ما جمعی از كارگزاران روابط عمومی كشور از دولت انتظار داریم در ساختار سازمانی روابط عمومی سازمانهای مربوطه و نظام ارتباطی و اطلاع رسانی وزارتخانه ها با اتخاذ استراتژی ارتباطی علمی، برنامهای یكپارچه، جامع، منسجم و هماهنگ را كه مزیت های استراتژیك ارتباطی سازمان ها را با چالشهای محیطی آن در حوزه روابط عمومی مرتبط میسازد جهشی اساسی در شیوههای ارتباطی و انتقال پیامها ایجاد كند. در این بیانیه همچنین تاكید شده است: توسعه و پیشرفت روابط عمومی به عنوان یك جهش ارتباطی مستلزم برخورداری از یك نگرش، ظرفیت و فرایندهای موثر ارتباطی در همه عرصههاست.
این بیانیه می افزاید: روابط عمومی بومی ایرانی این ظرفیت را دارد كه پراكندگی ها را به انسجام تبدیل كند، ناتوانیها را به توانمندی و ظرفیت های جامعه را كشف و معرفی كند وبه باز آفرینی فرهنگی، و حفظ تعلق و پیوستگی در نظام ارتباطی ایران اسلامی كمك شایانی كند...
در خاتمه بیانیه خانه روابط عمومی ایران آمده است: تشكیل و فعال شدن انجمن های متعدد روابط عمومی در سالهای اخیر حكایت از باورمندی عمیق صاحب نظران و متخصصان به نقش بی بدیل و سوق دهنده و امید آفرین روابط عمومی دارد.
روز 27 اردیبهشت ماه در تقویم رسمی كشور به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده و همه ساله توسط دست اندركاران این حرفه با اجرای برنامه های مختلف گرامی داشته می شود كه از آن جمله می توان به برگزاری جشنواره ستارگان روابط عمومی و تجلیل از برترین های این حرفه اشاره كرد.
فراهنگ**1355**1569
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
تهران- ایرنا- خانه روابط عمومی ایران به مناسبت گرامیداشت هفته روابط عمومی طی بیانیه ای بر ضرورت توجه به نهاد روبط عمومی و این حرفه تاكید كرد.