شیراز- ایرنا- مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی استان فارس گفت: با وجود محدودیت های اعتباری، توسعه كیفی و اجرای طرح های عمرانی در شهرك های صنعتی این استان مهمترین اولویت در سال 95 است.

به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شركت شهرك های صنعتی فارس، شاهپور قنبری در بازدید از شهرك های صنعتی جهرم و سروستان بر تكمیل زیرساخت ها و نیز ارائه خدمات مناسب به صنعتگران و سرمایه گذاران تاكید كرد.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی فارس با اشاره به لزوم ایجاد جاده دسترسی برای شهرك صنعتی جهرم گفت: امیدواریم با رفع موانع عملیات اجرایی و تملك زمین، عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.
قنبری افزود: با توجه به فراهم شدن زیرساخت های خط 20 كیلوولت برق شهرك صنعتی جهرم، منتظر وصل برق این خط اختصاصی توسط اداره برق این شهرستان هستیم.
بر اساس این گزارش، در شهرك صنعتی جهرم كه 40 هكتار مساحت دارد، تاكنون 48 قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان منعقد شده كه از این تعداد 18 واحد بهره بردار با اشتغالزایی 466نفر در حال فعالیت هستند و 30 واحد صنعتی نیز در مرحله ساخت و ساز است.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی فارس همچنین در بازدید از شهرك های صنعتی سروستان 1و2 بر تقویت تلاش ها با هدف حل مشكلات این شهرك های صنعتی تاكید كرد.
وی افزود: با توجه به تكمیل شهرك صنعتی سروستان یك به مساحت 45 هكتار، 33 قرارداد سرمایه گذاری در این شركت منعقد شده كه از این تعداد، 21 واحد تولیدی در حال فعالیت و 12 واحد نیز در حال ساخت و ساز هستند.
قنبری افزود: شهرك صنعتی سروستان 2 نیز توسط شركت شهرك‌های صنعتی استان فارس راه اندازی و زیر ساخت های اولیه در آن ایجاد شده است.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی فارس با بیان اینكه شهرك صنعتی سروستان 2 به مساحت 715 هكتار از ظرفیت استقرار 350 واحد صنعتی برخوردار است، اظهار داشت: تاكنون طرح‌های عمرانی نظیر شبكه داخلی برق و آب و نیز بخشی از خط انتقال برق در فاز یك این شهرك صنعتی انجام شده است.
وی اظهار كرد: این شهرك صنعتی دارای امكانات زیربنایی شامل شبكه آبرسانی، برق‌رسانی، زیرسازی و ساختمان نگهبانی است.
مدیرعامل شركت شهركهای صنعتی فارس در ادامه نزدیكی به كلان‌شهر شیراز، فاصله نزدیك این شهرك صنعتی با جاده شیراز - بندرعباس و شیراز - كرمان را از مزیت‌های این شهرك صنعتی عنوان كرد و گفت:در حال حاضر چهار قرارداد سرمایه گذاری در شهرك صنعتی سروستان 2 منعقد و این واحد ها در مرحله ساخت و ساز هستند.
وی تصریح كرد: سرمایه‌گذاری در این شهرك صنعتی با توجه به مزیت‌های موجود در آن، افق روشنی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌كند.
علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نوزدهم اردیبهشت در آیین معارفه مدیر عامل جدید شهرك های صنعتی استان فارس، توسعه كمی شهرك های صنعتی استان را كافی دانسته و بر ضرورت توسعه كیفی این شهرك ها تاكید كرد.
شهرستان جهرم در فاصله 193 كیلومتری جنوب شرقی و شهرستان سروستان در فاصله 80 كیلومتری شرق شیراز واقع شده اند.
2027 /6118