تهران- ايرنا- قائم مقام بنياد شهيد و امورايثارگران با اشاره به تصويب دائمي شدن قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران درمجلس شوراي اسلامي، گفت: اين كار فرصت خوبي است تا قوانين مربوط به ايثارگران در تمام موارد به خوبي اجرايي و عملي شود.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا ازبنياد شهيد، محسن انصاري درجلسه شوراي مشاوران وزار درامورايثارگران افزود: نگاه تجليلي به ايثارگران و خانواده هاي آنان بايد در جامعه نهادينه شود.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي امروز دوشنبه در لايحه دائمي شدن برخي احكام قوانين برنامه‌هاي پنجساله توسعه، قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران را دائمي كردند.
انصاري با اشاره به سخن رهبرمعظم انقلاب و تاكيد ايشان برنگاه تجليلي به كساني كه براي نظام مايه گذاشته اند، گفت: نگاه تجليلي به ايثارگران و خانواده هاي آنان بايد در جامعه توسعه يابد كه خوشبختانه اين نگاه به عنوان يك فرهنگ، گفتمان و ادبيات در جامعه ما تبديل شده است.
وي خاطرنشان كرد: مردم ما درك درستي از جايگاه ايثارگران در جامعه دارند و امنيت را نتيجه از خود گذشتگي و ايثارايثارگران و خانواده هاي آنان مي دانند، ما نيز بايد بكوشيم اين فرهنگ روز به روز تقويت شده و درجامعه ماندگار شود.
قائم مقام بنياد شهيد براستمرار اجراي طرح سپاس و ديداربا خانواده هاي معزز شهدا و ايثارگران بنا بر تاكيد رهبرمعظم انقلاب برتجليل و سپاس گزاري از اين خانواده ها تاكيد كرد وگفت: براساس آمارموجود 31 درصد از ديدارهاي طرح سپاس توسط دستگاه ها و 69 درصد نيز توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران و با همكاري معتمدين معين انجام شده است كه دستگاه ها بايد اين ديدارها را هدفمند و موثر كنند.
انصاري افزود: درتمام سازمانهاي تابعه هر وزارتخانه، بايد مسوولي به عنوان رابط براي مراجعه ايثارگران و برقراري ارتباط براي انتقال مسايل و مشكلات موجود به مشاورين امور ايثارگران در وزارت خانه در نظرگرفته شود.

** حوزه ارتباطات حوزه گمنامي است
وي درادامه با اشاره به روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي، گفت: حوزه ارتباطات حوزه گمنامي است و آناني كه در اين حوزه مشغول فعاليت و قلم زدن هستند سربازان گمنامي هستند كه تلاش مي كنند پيام رسانان خوبي براي آگاه سازي و روشن گري در جامعه باشند.
وي افزود: توضيح درمورد كسر ساعت كارايثارگران به استناد ماده 9 قانون تسهيلات و تمهيدات جانبازان، ارائه گزارش عملكرد وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران درحوزه ايثارگران، ارائه نتيجه بازديد دبيرخانه شوراي مشاورين وزرا از دستگاه هاي اجرايي استان بوشهر درخدمات رساني به ايثارگران استان و ارائه توضيح در مورد طرح سپاس و اجراي آن از ديگر برنامه هاي اين جلسه بود.
يكصد و چهل و نهمين جلسه شوراي مشاوران وزرا امور ايثارگران امروز دوشنبه با حضور محسن انصاري، قائم مقام بنياد شهيد وامورايثارگران، معاون بهداشت و درمان بنياد شهيد و مشاوران وزرا و دستگاه هاي اجرايي درامور ايثارگران در سالن شهيد رسول زاده برگزار شد.
براساس آماربنياد شهيد، شمارجانبازان كشور 546 هزار و 108 نفر است كه از اين تعداد 320 هزار و 528 نفر جانباز زير 25 درصد(شامل 59 درصد از جانبازان) به شمار مي آيند و 225 هزار و 580 نفر (شامل 41 درصد جانبازان) بيش از 25 درصد جانبازي دارند.
اجتمام**7268**1724