شیراز- ایرنا- استاد چشم پزشكی دانشگاه تهران و عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشكی ایران با بیان این كه استفاده بی رویه از لنزهای زیبایی زیان های غیرقابل جبران به چشم می زند گفت: این كارباید با نظر متخصصان انجام شود و استفاده خودسرانه از آن جایگاه علمی و تخصصی ندارد.

دكتر علی صادقی روز چهارشنبه در حاشیه همایش چشم پزشكی و جراحی پلك در شیراز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان كرد: لنزهای زیبایی جایگاه اندكی از نظر علمی در چشم پزشكی دارند ، باید توجه داشت كه قرنیه رگ خونی ندارد و نشستن لنز روی قرنیه به آن آسیب می زند.
وی گفت: اشك نقش بسزایی در سلامت چشم دارد، استفاده بی رویه از لنز می تواند جلو جاری شدن اشك را بگیرد و به قرنیه صدمه بزند.
صادقی افزود: استفاده طولانی مدت لنز می تواند در شرایطی آنقدر صدمه بزند كه منجر به تخلیه چشم شود، مواردی بوده كه استفاده از لنزهای زیبایی حتی به كوری منجر شده است.
این استاد دانشگاه گفت : بیمارانی كه خشكی چشم و مشكل جاری شدن اشك دارند از جمله كسانی هستند كه باید به شدت از گذاشتن لنز زیبایی پرهیز كنند .
وی گفت : اكنون لنزهایی در بازرار وجود دارد كه كیفیت لازم را ندارند ، معلوم نیست مرجع ورود این لنزها كجاست و چه كسی سلامت چشم را تضمین می كند، استفاده از این لنزهای بدون اصالت به هیچ وجه توصیه نمی شود.
همایش سالانه جراحی پلاستیك و بیماری های پلك با حضور متخصصان و اندیشمندانی از دانشگاه های سراسر كشور چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت 95 در شیراز گشایش یافت.
6113/ 5054