قم - ايرنا - نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: حوزه هاي علميه براي تحقق آرمان هاي مهدويت در مسير هدايت فكري جامعه بشري بسيج شوند.

به گزارش ايرنا، آيت ‌الله عباس كعبي روز پنجشنبه در حاشيه برگزاري همايش بين المللي دكترين مهدويت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: حوزه‌ هاي علميه براي تحقق آرمان هاي مهدويت با هدايت جامعه به سمت تعميق باورهاي مهدوي در جامعه تلاش و از ظرفيت هاي خود در اين زمينه استفاده كنند.
وي افزود: برگزاري همايش هاي مختلف و اجراي برنامه هاي فرهنگي در حوزه مهدويت مي تواند نقش مهمي در حركت بشريت به سمت آرمان‌ هاي جامعه مهدوي و عدالت گستري ايفا كند.
آيت الله كعبي گفت: پيشرفت تمدن نوين انساني و اسلامي امري قطعي و سنتي الهي است، از اين رو براي دست يابي به سعادت دنيوي و اخروي نيازمند عدالت گستري و توجه به موضوع مهدويت در جامعه هستيم.
وي ادامه داد: براي گسترش فرهنگ مهدويت نياز به بهره مندي از ظرفيت هاي امت اسلامي، هستيم تا از اين طريق با نظام هاي سلطه به مبارزه بپردازيم و عدالت را در جامعه نهادينه كنيم.
وي، بيانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در خصوص جامعه مهدوي را يادآور شد و گفت: معظم له، طاغوت و شيطان بزرگ را مهمترين سد در تحقق جامعه مهدوي دانستند از اين رو يكي از موانع تحقق آرمان‌ هاي مهدوي، وجود طاغوت است.
وي بيان داشت: فرهنگ مهدويت بايد با تقويت ايمان به خدا و اطاعت از ولي فقيه و ايستادگي مقابل كفر باشد تا بتوان از اين طريق زمينه ظهور مهدي موعود(عج) را فراهم ساخت.
دوازدهمين همايش بين المللي دكترين مهدويت با موضوع «پيشگويي هاي آخرالزمان از ديدگاه اديان ابراهيمي» با حضور آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد، علما، فضلا و مهمانان خارجي در مدرسه امام كاظم(ع) قم آغاز در جريان است و فردا جمعه به كار خود پايان مي دهد.
8138 / 1175