سنندج- ايرنا- مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري سنندج در خصوص انتشار خبري مبني بر نابودي فضاي سبز سنندج در يكي از سايت هاي محلي گفت: اين اظهارات كاملا غير كارشناسي بوده و عمليات هرس درختان بلوار شهيد چمران به صورت كاملا فني و كارشناسي انجام شده است.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري سنندج عرفان فتحي افزود: شهر مجموعه اي از فضاهايي است كه اين فضاها بايد بازخورد اجتماعي داشته و تمام اين فضاها بايد در اختيار شهروندان باشد.
وي گفت: فضاي سبز به عنوان يك فضاي كالبدي بايد به نحوي در معابر سطح شهر طراحي شود كه بازخورد اجتماعي آن به شهروندان برگردد.
وي اظهار كرد: فضاي سبز ترافيكي يكي از انواع فضاهاي سبز شهري است كه به صورت مستقيم با توجه به نقش زيباي بصري و هدايت كننده ترافيكي مي تواند مكمل موثري براي طراحي مهندسي ترافيك شهري باشد.
فتحي افزود: درخت به عنوان يكي از عناصر شاخص در فضاهاي سبز شناخته مي شود كه بايد بر اساس عرض رفيوژه ها،كانال و شعاع ديد تربيت و هرس شود.
وي در خصوص عمليات هرس درختان بلوار شهيد چمران تصريح كرد: با توجه به اينكه رفيوژ اين بلوار داراي عرض كمي است بنابراين تاج درختان اين بلوار مانع ديد رانندگان شده و خودروها در اين مسير از لاين يك به لاين دو تغيير مسير مي دانند كه همين امر منجر به حوادث و تصادف در اين بلوار مي شد.
مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري سنندج در ادامه گفت: با توجه به اينكه در چند سال گذشته عمليات هرس درختان بلوار شهيد چمران صورت نگرفته بود و با هدف جلوگيري از حوادث به وجود آمده در اين بلوار عمليات هرس درختان در دستور كار اين سازمان قرار گرفت.
وي تاكيد كرد: با توجه به شاخه ها و بازوهاي درختان اين بلوار، عمليات هرس از نوع متوسط و ضعيف انجام شد.
وي با بيان اينكه عمليات هرس درختان اين بلوار به صورت كارشناسي و فني صورت گرفته است تاكيد كرد: نه تنها اين درختان خشك نشده بلكه در آينده نزديك تاج مطلوب اين درختان سبز خواهد شد.
3033