ارومیه - ایرنا - شورای نگهبان صحت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در حوزه انتخابیه میاندوآب، تكاب، شاهین دژ و سلماس تایید كرد و به این صورت صحت انتخابات در تمامی حوزه های انتخابات استان آذربایجان غربی تایید شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شورای نگهبان اعلام كرد كه این شورا طی نامه ای به وزارت كشور صحت انتخابات در 12 حوزه انتخابیه كشور را از جمله 2 حوزه میاندوآب، تكاب و شاهین دژ و سلماس را نیز تایید كرده است.
حدود 2 هفته قبل شورای نگهبان صحت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در حوزه انتخابیه ارومیه را نیز تایید كرده بود.
با تایید نتیجه انتخابات این سه حوزه كه رقابت در آنها به دور دوم كشیده شده بود، تمامی حوزه های انتخابیه استان آذربایجان غربی مهر تایید شورای نگهبان را خورد و پرونده انتخابات مجلس 94 بسته شده و تكلیف 12 كرسی مجلس در اسن استان مشخص شد.
به گزارش ایرنا، برای حضور در رقابت دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان آذربایجان غربی 444 نفر ثبت نام كرده بودند كه در نهایت رقابت برای انتخاب 12 نماینده استان در خانه ملت از بین 172 نفر تایید شده ادامه یافت.
از استان آذربایجان غربی 12 نفر راهی مجلس شورای اسلامی می شوند كه سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب ـ شاهین دژ ـ تكاب دو نماینده و سهم هر كدام از حوزه های انتخابیه هفت گانه ماكو ـ شوط ـ پلدشت ـ چالدران، خوی ـ چایپاره، سلماس، نقده ـ اشنویه، مهاباد، بوكان و پیرانشهر ـ سردشت یك نماینده است.
تكلیف هفت نماینده استان در دور نخست مشخص شده و انتخاب پنج نماینده دیگر در دور دوم در سه حوزه انتخابیه ارومیه، سلماس و میاندوآب ـ شاهین دژ و تكاب دهم ادیبهشت ماه انجام شد.
بر اساس نتایج دور اول انتخابات مجلس دهم، نادر قاضی پور از حوزه انتخابیه ارومیه، سیدتقی كبیری از حوزه انتخابیه خوی و چایپاره، عین الله شریف پور از حوزه انتخابیه ماكو، شوط، پلدشت و چالدران، عبدالكریم حسین زاده از حوزه انتخابیه نقده و اشنویه، رسول خضری از حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت، محمد قسیم عثمانی از حوزه انتخابیه بوكان و جلال محمودزاده از حوزه انتخابیه مهاباد با مشاركت 65.5 درصدی مردم به مجلس راه یافتند.
بر اساس نتایج دور دوم انتخابات مجلس، سیدهادی بهادری و روح الله حضرت پور از حوزه انتخابیه ارومیه، شهروز برزگر از حوزه انتخابیه سلماس و همایون هاشمی و جهانبخش محبی نیا از حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تكاب با مشاركت 50.6 درصدی واجدان شرایط به مجلس دهم راه یافتند.
2077/1905