تهران- ایرنا- جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با تاكید بر اینكه 28 درصد از تصادفات منجر به فوت مربوط به موتورسیكلت سواران است، از برخورد قاطع راهنمایی و رانندگی پایتخت با موتورسواران متخلف در آستانه فصل تابستان خبر داد.

سرهنگ حسن عابدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح پیش رو با آن دسته از موتورسوارانی كه فاقد كلاه ایمنی بوده، اقدام به انجام حركات نمایشی با موتورسیكلت كرده یا از محل‌های غیرمجاز همچون پیاده‌راه و خط ‌های ویژه تردد اتوبوس عبور كنند، برخورد می شود.
وی با تاكید بر اینكه با آغاز فصول گرم سال برخی از موتورسواران از كلاه ایمنی استفاده نمی كنند، گفت: طبق قانون موتورسیكلت سوار باید از تجهیزات مخصوص و كلاه ایمنی استاندارد به هنگام رانندگی استفاده كند.
به گفته سرهنگ عابدی بسیاری از تصادفاتی كه منجر به فوت و یا مرگ مغزی راكبان موتور سیكلت ها می شود به دلیل عدم استفاده از كلاه ایمنی است.
وی خاطر نشان كرد: عبور از خط ویژه، پیاده‌راه و محل‌های ممنوع، نداشتن كلاه ایمنی و حركات نمایشی با موتورسیكلت جزو تخلفاتی است كه علاوه بر جریمه، توقیف موتورسیكلت را نیز در پی خواهد داشت.
جانشین پلیس راهور پایتخت یادآور شد: برابر قانون انجام حركات نمایشی یك میلیون و 500 هزار ریال، عبور از خطوط ویژه یك میلیون ریال و نداشتن كلاه ایمنی 600 هزار ریال جریمه را برای موتورسواران به همراه خواهد داشت.
* برخورد پلیس با خودورهایی كه شیشه دودی دارند
سرهنگ عابدی با اشاره به اینكه برخی از رانندگان با شروع فصل تابستان اقدام به دودی كردن شیشه های خودوری خود می كنند، گفت: بر اساس قانون هرگونه نصب علایم یا الصاق هر نوع نوشته آگهی و تصاویر به بدنه خارجی وسایل نقلیه و دودی كردن شیشه خودرو به نحوی كه داخل وسیله نقلیه توسط پلیس قابل رویت نباشد، ممنوع است.
جانشین پلیس راهور پایتخت تاكید كرد: خودروهایی كه از شیشه دودی استفاده می كنند مشمول كد جریمه 2114 شده و مبلغ 500 هزار ریال جریمه خواهند شد.
تهرام/9343/1109 / 6139