بیروت – ایرنا - « سید حسن نصرالله» دبیركل حزب الله لبنان با تشریح موفقیت های فرمانده و مجاهد بزرگ حزب الله «سید مصطفی بدرالدین» معروف به « ذوالفقار» تاكید كرد كه این شهید درمیدان های نبرد با دشمنان صهیونیستی و تروریسم تكفیری به ویژه در موفقیت های مقاومت و ارتش سوریه و همپیمانان آن در جلوگیری از سقوط سوریه به دست تكفیری ها و اربابان آمریكائی و مزدوران آن در منطقه نقشی بزرگ ، محوری و اصلی داشت و به او قول می دهیم كه حزب الله تا نابودی كامل تروریست های تكفیری، سوریه را ترك نمی كند.

به گزارش ایرنا، دبیركل حزب الله كه عصر جمعه در مراسم هفتمین روز شهادت مصطفی بدرالدین و از طریق ویدئو كنفرانس در مجمع سید الشهدا(ع) در ضاحیه جنوبی بیروت سخن می گفت، شهادت ذوالفقار را به مادر، همسر، پسر، دختران ، برادران و خواهران و همه خانواده و دوستان ، محبان و همرزمان و همران او تبریك و تسلیت گفت.
وی با بیان اینكه شهید مصطفی بدرالدین متعلق به خانواده ای بود كه به شهادت فرزندان خود افتخار می كنند، از همه كسانی كه به نحوی مراتب همدردی و همبستگی خود را اعلام و تبریك و تسلیت گفته اند، قدردانی و تشكر كرد.
سیدحسن نصرالله در بخش اول سخنان خود به شخصیت و ویژگی های سید مصطفی بدرالدین اشاره و تاكید كرد كه این شهید در پیشاپیش رزمندگان مقاومت در میدان های نبرد با دشمنان صهیونیستی و تروریسم تكفیری حركت می كرد و با وجود مخالفت من اصرار شهیدی داشت كه به سوریه برود و در میدان نبرد حضور مستقیم داشته باشد.
دبیركل حزب الله تاكید كرد: شهید بدرالدین از ابتدای شكل گیری مقاومت در رویاروئی با دشمن صهیونیستی از جمله نبرد معروف به شهرك خلده نزدیك بیروت تا شهادتش در سوریه فداكاری و جانفشانی كرد و هرگز خسته و تسلیم نشد و توانست موفقیت های بارز ، برجسته و سرنوشت سازی را رقم بزند كه در تاریخ مقاومت می درخشد.
سید حسن نصرالله اظهارداشت: سید مصطفی با برداران جنبش امل و فلسطینی دوشادوش با دشمن صهیونیستی مبارزه كرده است، گفت كه این شهید از نخستین مجروحان مقاومت و كسانی بود كه جبهه میدان نبرد با دشمن صهیونیستی را گشودند.
وی خاطرنشان كرد: این شهید بزرگ سال ها فرماندهی مركزی نظامی حزب الله از جمله در نبرد خوشه های خشم را برعهده داشته و از مهمترین موفقیت های او اجرای كمین بزرگ انصاریه بود كه فرماندهی عملیات آن را با شهید حاج عماد مغنیه به طور مشترك برعهده داشتند.
دبیركل حزب الله تصریح كرد: توسعه واحد رسانه جنگ ، راه اندازی جنگ روانی علیه دشمنان صهیونیستی و تكفیری ، كشف و شناسائی و انهدام باندهای مزدوران دشمن صهیونیستی از دیگر موفقیت های شهید مصطفی بود و مسئولیت هماهنگی و همكاری با نیروهای امنیتی رسمی و دولتی لبنان را برعهده داشت.
سیدحسن نصرالله با بیان اینكه « هنگامی كه حزب الله تصمیم گرفت وارد سوریه شود ، سید مصطفی مسئولیت فرماندهی و مدیریت واحدهای نظامی و امنیتی حزب الله را برعهده گرفت»، گفت: به بركت تلاش ها و وجود سید مصطفی ، مقامت پرافتخار توانست با مشاركت رزمندگان مقاومت در كنار نیروهای ارتش و مردمی سوریه و همه متحدان و همپیمانان و به بركت خون شهیدان و جانباران موفقیت هایی بزرگ رقم بزند و مانع سقوط سوریه شود.
وی با اشاره به « شجاعت ، صلابت ، استقامت ، هوش و ذكاوت سید مصطفی بدرالدین»، خاطرنشان كرد: در مرحله اول پذیرفتم كه سید مصطفی به مرزهای لبنان با سوریه برود و با فرماندهان تماس بگیرد و به لبنان بازگردد اما ایشان با اصرار زیاد به سوریه رفت و مسئولیت فرماندهی نیروهای امنیتی و نظامی را برعهده گرفت و در میدان نبرد با تروریست های تكفیری در پیشاپیش رزمندگان مقاومت بود تا اینكه به شهادت رسید و به حاج عماد مغنیه ملحق شد.
دبیركل حزب الله با بیان اینكه در هفته گذشته با تحلیل ها و گمانه زنی های رسانه ای در باره شهادت سید مصطفی مواجه بودیم، گفت كه مقام شهیدان كه با طرح های آمریكائی ، صهیونیستی و تكفیری می جنگند، بسیار والا است.
سید حسن نصرالله با تاكید به اینكه « ذوالفقار این شمشیر بران مقاومت در زمان خود مهربان و بخشنده بود»، افزود: دشمن صهیونیستی اعتراف كرده كه نقشی در ترور و شهادت سید مصطفی نداشته اما برخی عرب ها كه به آمریكا و اسرائیل خدمت می كنند از خود اسرائیلی ها پیشی گرفته و اسرائیلی تر شده اند.
وی با تاكید به اینكه « ما در 34 سال مبارزه و نبرد با دشمن اسرائیلی هرگز دروغ نگفته ایم و آنها به صداقت و شجاعت ما اعتراف كرده اند اما برخی عرب ها تردید آفرینی می كنند»، خاطرنشان كرد: ما در باره نحوه شهادت سید مصطفی بسیار تحقیق و بررسی كردیم اما هیچ دلیلی كه اسرائیل دخالت داشته است تاكنون كشف نكرده ایم.
دبیركل حزب الله با تاكید به این كه« ما اسرائیل را بی گناه نمی دانیم اما حتی به دلایل سیاسی هم دشمن خود را به دروغ متهم نمی كنیم و حتی در جنگ روانی هم برخلاف تمام جهان به دروغ متوسل نمی شویم»، تصریح كرد: همه نشانه ها حاكی است كه گروه های تروریستی مسلح در منطقه مرتكب این جنایت شده اند و ما نمی توانیم بجز واقعیت به خانواده شهید بگوییم.

**اگر اسرائیل درترور مجاهدان مقاومت دست داشته باشد،پاسخ ما خارج مزارع شبعا خواهد بود
سید حسن نصرالله اظهارداشت: ما همه مسلمان هستیم و برای امیر المومنین علی (ع) احترام زیادی قائل هستیم، این امام بزرگ بود كه یهود خیبر را شكست داد و در قلعه خیبر را باز كرد تا فتح آن آسان شود وهمه مسلمانان به این روایت باور دارند.
وی افزود: سپس رخدادها وتحولات دیگری پیش آمد كه به جنگ نهروان بین حضرت علی بن ابی طالب و خوارج منتهی شد، علی با آن كسانی كه از اسلام و امت اسلامی خارج شده و صحابه نبی گرامی (ص) را كشتند و به كرامت انسانی تجاوز كردند، جنگید و بیشتر آنها را به هلاكت رساند و تنها تعدادی باقی ماندند.
دبیركل حزب الله خاطرنشان كرد: اما حضرت علی را در مسجد كوفه از یهودیان باقی مانده فتح خیبر به شهادت نرساندند و این باقی مانده های خوارج جنگ نهروان بودند كه این امام بزرگ را به شهادت رساندند، آیا كسی در مقام ، درجه و عظمت شهادت علی بن ابی طالب شك دارد؟
سید حسن نصرالله اظهارداشت : امروز به اسرائیل و عرب ها در هفتمین روز شهادت ذوالفقار می گویم كه اگر در ترور و شهادت مجاهدی از مجاهدان ما دست داشته باشید پاسخ ما مستقیم و قاطع و خارج از كشتزارهای اشغالی شبعا خواهد بود.
دبیركل حزب الله تاكید كرد كه ما هرگز نمی ترسیم كه مسئولیت هر تجاوز و جنایتی را كه دشمن صهیونیستی علیه ما مرتكب شده باشد، بر عهده آن قرار دهیم كه چنانچه در گذشته این گونه بوده و پاسخ های مقاومت را هم دیده اید.
وی خاطرنشان كرد: متاسفانه برخی در لبنان به انحطاط اخلاقی رسیده اند و به احساسات انسانی هیچگونه اهتمامی ندارند و اكنون از دادگاه بین المللی و محاكمه سید مصطفی و چگونگی پیگیری محاكمه این شهید بزرگ سخن می گویند و بدانند كه از نظر ما از سالها قبل اصلا دادگاه بین المللی وجود نداشته است.
سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه « ادامه مبارزه و مقاومت بر عهده همه ما به ویژه فرماندهان مجاهد است و باید مسئولیت ها را بر دوش بكشند»، تاكید كرد: حزب الله فرماندهان و رزمندگانی از سن ها و نسل های مختلف دارد و جای فرماندهان مجاهد شهید همچون سید مصطفی را پر می كنند و اگر غیر از این بود چگونه حزب الله می توانست همزمان در لبنان ، سوریه و حتی كشورهای دیگر حضور داشته باشد.
وی با تاكید به اینكه « حزب الله از سال های قبل به یك سازمان كامل در همه زمینه ها تبدیل شده است»، خاطرنشان كرد: هنگامی كه حاج عماد مغنیه شهید شد، خیلی گفتند كه بنیه و توان حزب الله كاهش می یابد اما دیدند كه توان وقدرت حزب الله بیشتر شد و فرماندهان بزرگ ما هرگاه به شهادت می رسند، خون پاك آنها همت و حركتی جدید می آفریند.

** سعودی از سالها قبل در سوریه مداخله می كند
دبیركل حزب الله در ادامه سخنان خود به اوضاع سوریه اشاره كرد و اظهارداشت: همه اطلاعات وداده های میدانی حاكی است كه از سال های قبل سعودی در سوریه مداخله و روشن شده است كه از گروه های تروریستی بهره برداری و به آنها در سراسر جهان كمك مالی و تسلیحاتی می كند.
سیدحسن نصرالله تصریح كرد: روز به روز حقیقت های بیشتری از اهداف نبرد سوریه و نقش آمریكا و غرب و ابزار منطقه ای آنها كشف می شود.
وی گفت: اكنون شاهد پشیمانی و محاسبات غرب در خصوص تحولات و رخدادهای در سوریه هستیم و اكنون در جست وجوی راه حل ها هستند.
دبیركل حزب الله با طرح این سوال كه اهداف سعودی سوریه چیست، گفت كه آیا سعودی در سوریه دنبال قانون اساسی جدید است ؟ آیا خود قانون اساسی دارد؟ آیا نظام آن پادشاهی نیست و آل سعود در آن حاكم نیست؟ آیا در سوریه دنبال انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری است؟ آیا در سعودی انتخابات وجود دارد؟
سیدحسن نصرالله افزود: آیا سعودی خواستار اصلاحات و آزادی ها در سوریه است؟ آیا احدی جرات دارد در سعودی سخنی به اعتراض بگوید و یا جنبشی اصلاح طلبانه به راه اندازد و تظاهرات برگزار كند؟ آیا در سعودی به جرم نوشتن جملاتی اعتراضی در توئیتر، انسانی را هزار ضربه شلاق نمی زنند؟ كدام فقه اسلامی این را می گوید؟
وی اظهارداشت: سعودی ها می گویند كه خواستار چرخش قدرت و تعدد احزاب در سوریه هستند ، آیا در سعودی این چرخش قدرت و اصلا حزبی وجود دارد؟ آیا این ادعاهای سعودی ها همه كذب ، نفاق و ریاكاری نیست؟
دبیركل حزب الله خاطرنشان كرد:هدف سعودی ها از دخالت در سوریه كه ما از سال ها قبل دریافته ایم و همه اطلاعات و داده ها تایید می كنند، برای این است كه سوریه می خواهد كشوری مستقل و خارج از هیمنه آمریكا باشد، می خواهد به موضع قومی و عربی خود پایبند باشد و با طرح صهیونیستی و اشغال فلسطین و جولان مخالفت كند و می خواهد جزو محور مقاومت باشد، از نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین حمایت كند و در مقابل اسرائیل بایستد.
سیدحسن نصرالله با بیان این كه « نمی خواهم برخی اسرار را اكنون فاش كنم و البته به موقع خود خواهم گفت»، تاكید كرد: اگر الان بشار الاسد رئیس جمهوری سوریه قسم بخورد كه در خدمت آمریكا و طرح آمریكائی و خدمت به صهیونیست ها قرار می گیرد ، آیا جنگ در سوریه تمام نخواهد شد؟
وی تصریح كرد: همه این كشورهای منطقه ، همه این گروه های مسلح و همكاری آمریكا و همپیمانان منطقه ای آن برای راه انداختن جنگ علیه سوریه برای این است كه ارتش صهیونیستی در مقابل محور مقاومت و انتفاضه واقعی ملت ها شكست خورد و نتوانست اهداف آمریكا را از جمله در جهان عرب تامین كند.
دبیركل حزب الله گفت: گروه های تروریستی تكفیری مانند داعش و النصره همه یكی و دارای یك اندیشه و طبیعت واحد هستند و حامی فكری ، مالی و تسلیحاتی آنها آمریكا، سعودی ، قطر ، امارات ، تركیه و كشورهای دیگر و رژیم صهیونیستی هستند.
سیدحسن نصرالله افزود: آیا بجز این گروه های تكفیری تروریست طرفی دیگر می توانست اهداف آمریكا و متحدانش را با عملیات انتحاری و منفجركردن خودروها تامین كند؟، برخی می خواهند بگویند جنگ شیعه وسنی است، آیا اكنون در مصر و لیبی جنگ شیعه و سنی رواج دارد؟ آیا بوكوحرام در نیجریه با شیعیان می جنگد ، آیا دخترانی را كه ربوده شیعه هستند و یا سنی؟
وی خاطرنشان كرد: اما دشمنان آنها در منطقه چه كسانی هستند؟ بله جنبش های مقاومت و به همین دلیل به تروریست های تكفیری گفته شده است كه بروید با این جنبش ها بجنگید، به نظام سوریه ، نظام عراق، جمهوری اسلامی ایران صدمه بزنید و نهضت بزرگ ملی ، مردمی و اسلامی در یمن را نابود كنید.
دبیركل حزب الله تاكید كرد: آری این حاملان پرچم های سیاه كه به اسم اسلام می جنگند، این ارتش سیاه وحشی بجای ارتش های آمریكا و اسرائیل می جنگند تا اهداف آنها را در منطقه تامین كنند.
سیدحسن نصرالله تصریح كرد: این نبرد واقعی است كه امثال شهید بدرالدین ها در آن می رزمند و شهید می شوند تا از لبنان ، سوریه ، فلسطین و همه امت و محور مقاومت دفاع كنند.

** حضور حزب الله در سوریه گسترده تر می شود
دبیركل حزب الله تاكید كرد: حزب الله در سوریه باقی می ماند و روش های حضور ما با اعزام فرماندهان بیشتر در مقایسه با گذشته تقویت خواهد شد.
سیدحسن نصرالله خاطرنشان كرد: تصیمم گرفته ایم كه فرماندهی از فرماندهان از میدان نبرد خارج نمی شود مگر اینكه قدرت ما در میدان نبرد بیشتر وگسترده تر شده باشد و این خون های پاك ما را قانع می كند كه باید در میدان های نبرد با قدرت و اقتدار بیشتری حاضر باشیم.
وی با بیان اینكه« گروه های تكفیری یك طرح واحد هستند و سعودی ، قطر و تركیه آنها را از لحاظ فكری و مالی تغذیه می كنند»، گفت:گروه های تكفیری همان ارتش آمریكا و اسرائیل هستند كه با پرچم های سیاسی و به اسم اسلام درصدد تحقق اهداف آمریكا و اسرائیل می باشند.
دبیركل حزب الله افزود: چند هفته قبل سید مصطفی و برادرانش در میدان نبرد در غوظه شریقی حاضر شدند و امروز ارتش سوریه و برادران سید مصطقی این موفقیت ها را محقق می سازند.
سیدحسن نصرالله با تاكید به اینكه« حزب الله و دوستان وهمپیمانش در سوریه پیشروی می كنند و به پیروزی های جدید دست می یابند»، اظهارداشت: ما روزها و سال های بسیار سخت تر را پشت سر گذاشته و امروز بسیار قوی تر از گذشته هستیم.
وی تاكید كرد: قربانیانی را تقدیم كرده ایم برای اینكه می دانیم مصلحت مهمتر باقی ماندن سوریه و عراق و منطقه عربی است و آنها هرگز نخواهند توانست بر سوریه سیطره یابند و همه طرح ها و برنامه های آنها كه برای منطقه ترسیم كرده اند، ساقط خواهد شد.
دبیركل حزب الله در بخشی دیگری از سخنان خود به برگزاری مرحله سوم انتخابات شوراهای شهر و شهرداری ها در جنوب لبنان در روز یكشنبه آینده اشاره كرد و خواستار مشاركت گسترده مردم در این انتخابات و التزام به فهرست های مورد حمایت حزب الله و جنبش امل شد و فرصت را برای دشمنان مقاومت فراهم نكنند.
سیدحسن نصرالله در پایان سخنان خود با بیان اینكه به شهید سید مصطفی قول می دهیم كه از مقاومت اسلامی محافظت و برای گسترش آن و حمایت از آن تلاش كنیم ، تاكید كرد كه به شهید ذوالفقار قول می دهیم كه حضور خود را در سوریه ادامه داده و آن را تقویت كنیم.
سیدحسن نصرالله تاكید كرد: شهیدان مقاومت ، همه شهیدان مقاومت هستند حال در جنوب لبنان، خاك فلسطین ، خاك سوریه ، خاك عراق و یا خاك هر كشوری كه در آنجا با دشمنان خداوند به شهادت برسند زیرا نبرد و دشمن ما یكی است.
این مراسم از ساعت 17 شروع شد و بعداز قرائت قرآن، رژه نیروهای مقاومت و نواخته شدن سرود های ملی و مقاومت لبنان ، « محمد بدرالدین» برادر شهید مصطفی بدرالدین پیام خانواده شهید را با درود بر حضرت امام خمینی (ره) و شهدای مقاومت و سلام بر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمانان و سیدحسن نصرالله دبیركل حزب الله و سید مقاومت، قرائت كرد.
سخنرانی سید حسن نصرالله در این مراسم ساعت 17:50 شروع شد.
در این مراسم هیاتی از مجلس شورای اسلامی متشكل از حجت الاسلام و المسلمین حسین سبحانی نیا نماینده مردم نیشابور و سید باقر حسینی نماینده زابل، زهك و هیرمند كه عضوكمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هستند، محمد صادق فضلی كاردار سفارت ایران در لبنان و سرهنگ محمدرضا میرزائی وابسته نظامی ایران در لبنان حضور داشتند.
خاورم ** 1324