تهران - ايرنا - سازمان دارالقرآن ‌الكريم اعلام آمادگي كرد تا با توجه به امكانات نرم افزاري و سخت افزاري موجود، اين سازمان را محلي براي گردهمايي حافظان قرآن و ميزباني دوره هاي آموزشي حفظ قرار دهد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگي ايرنا از سازمان دارالقرآن الكريم، پس از تاكيد رهبر معظم انقلاب بر لزوم افزايش تعداد حافظان قرآن كشور تا 10 ميليون نفر، بسياري از دستگاه‌هاي قرآني كشور در اين زمينه فعاليت‌هاي مضاعفي را نسبت به گذشته تدارك ديدند. در اين ميان سازمان دارالقرآن‌الكريم نيز علاوه بر طراحي و اجراي دوره‌هاي آموزشي مربوط با اين موضوع از جمله «جلسات محوري حفظ قرآن كريم» همكاري و همراهي با ساير مراكز را نيز در برنامه هاي خود قرار داد كه از آن جمله مي‌توان به مشاركت در طرح‌هاي 1441 تا 1449 سيماي قرآن و طرح ملي حفظ اشاره كرد.
پس از استقرار سازمان دارالقرآن الكريم در ساختمان جديد و گسترش امكانات سخت‌افزاري، اين امكان فراهم شده تا اين مجموعه قرآني ضمن ميزباني از دوره‌هاي مختلف آموزشي، به محلي براي گردهمايي حافظان قرآن و آمد و شد آنها تبديل شود.
اواخر سال 1394 بود كه بنياد بين‌المللي حفظ قرآن كريم وابسته به قرارگاه خاتم الاوصياء، دوره آموزش تخصصي را به مدت يك هفته براي مربيان حفظ قرآن كريم در اين سازمان به اجرا گذارد و از مشاركت فعال سازمان دارالقرآن‌الكريم در اين خصوص بهره جست و هفته گذشته نيز سازمان دارالقرآن الكريم ميزبان دو گروه از دست‌اندركاران موضوع تربيت حافظ در كشور بود.
اولين گروه از ميهمانان اين سازمان، تعدادي از فعالان و مديران مؤسسات قرآني كشور بودند كه همزمان با برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن كريم يك دوره كارگاه آموزشي آشنايي با روش‌هاي حفظ قرآن كريم و مسائل مربوط به آن براي آنها داير شده بود.
اين عده ضمن اسكان در مركز آموزش هاي تخصصي سازمان دارالقرآن الكريم در كلاس‌هاي اين مركز تحت آموزش مدرساني كه از قم به تهران دعوت شده بودند قرار گرفتند.
دومين گروه نيز در سي ام ارديبهشت، يك نشست تخصصي در زمينه طرح تربيت حافظان قرآن را در سازمان دارالقرآن الكريم برگزار كردند كه اين نشست تخصصي مربوط به برگزاري دومين سال طرح «رحله» به همت موسسه قرآني بيت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بود و با حضور مديران مؤسسات منتخب 31 استان كشور برگزار شد.
طرح قرآني رحله كه تابستان امسال براي دومين سال پياپي توسط مؤسسه بيت الاحزان حضرت زهرا(س) برگزار مي‌شود به منظور تربيت حافظان چهار جزء از قرآن كريم در طول تابستان و وارد كردن افراد علاقه‌مند و توانمند به طرح حفظ يكساله قرآن كريم طراحي و به مرحله اجرا گذارده مي‌شود.
فراهنگ**1003**1569