ساري-ايرنا- مديرراهداري اداره كل راه و شهرسازي مازندران گفت: محورهراز از هشت صبح امروز چهارم خرداد تا ساعت 12 فردا چهارشنبه پنجم خردادماه به مدت 30 ساعت بر روي تمام خودروهاي عبوري بسته است.

عباسعلي نجفي روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگارايرنا دليل مسدود شدن حدود 30 ساعته محور هراز را ايمن سازي و رهاسازي سنگ هاي معلق عنوان كرد.
وي از رانندگاني كه قصد تردد در محور هراز را براي روزهاي جاري دارند، خواست به دليل مسدود بودن اين محور از كندوان و سوادكوه به عنوان محورهاي جايگزين استفاده كنند.
اين سومين بار در بهار سالجاري است كه محور هراز به دليل عمليات راهسازي بر روي خودروهاي عبوري بسته مي شود.
در ارديبهشت ماه جاري نيز به دليل عمليات راهسازي اين محور پرترافيك كشور از ساعت 20 تا پنج صبح بر روي خودروهاي عبوري بسته بود
در تعطيلات نوروز سالجاري رها شدن سنگ هاي معلق در جاده هراز به چندين دستگاه خودروي عبوري خسارت وارد كرد كه اين خسارت ها راه و شهرسازي مازندران را بر آن داشت تا با عمليات راهسازي، سنگ هاي لق را با اجرا طرح 'برم'( ايجاد پله و ترانشه ) رهاسازي كند.
محور هراز از پرترافيك ترين محورهاي كشور و جزو سه جاده اصلي ارتباطي مازندران به پايتخت به حساب مي آيد. فاصله حدود 140 كيلومتري آن به تهران باعث شده تا اين جاده بيشترين تردد را در عيد نوروز امسال به نسبت جاده هاي كندوان و فيروزكوه داشته باشد .
بنابر امارهاي وزارت راه و شهرسازي به طور ميانگين روزانه 20 هزار خودرو در اين جاده تردد دارند كه در تعطيلات به 40 هزار خودرو در روز افزايش مي يايد.
مازندران علاوه بر هراز از محورهاي كندوان ( جاده چالوس - كرج) سوادكوه ( قائمشهر- تهران) ، كياسر و محور ساحلي به استان تهران به عنوان پايتخت ايران مرتبط است كه كمترين فاصله بين مازندران و پايتخت با فاصله 140 كيلومتري مربوط به هراز جاده آمل به پايتخت است.
6982/1654