سنندج- ايرنا- جانشين سپاه بيت المقدس كردستان با بيان اينكه روز آزاد سازي خرمشهر روز مقاومت، ايثار و پيروزي ملت ايران و نماد اتحاد و اعتماد و خودباروي بود گفت: فتح خرمشهر اوج وحدت و همدلي آحاد جامعه به ويژه سپاه و ارتش بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سردار حمزه فلاح شامگاه دوشنبه در همايش تجليل از فرزندان شاهد و ايثارگر فرهنگي شهرستان مريوان با تجليل از پايداري و استقامت مردم خرمشهر افزود: عمليات بيت‌المقدس و حماسه آزادسازي خرمشهر در سوم خرداد سال 1361 يكي از نقاط عطف دفاع مقدس هشت ساله و بلكه تاريخ ايران به شمار مي‌رود.
وي گفت: فتح خرمشهر پس از يك سال و نيم اشغالگري و جنايت‌ رژيم بعث صدام و حاميان منطقه‌اي و بين‌المللي آن، محصول مقاومت، ايثار و شهادت‌طلبي فرزندان اين مرز و بوم بود.
جانشين سپاه بيت المقدس استان كردستان اظهار كرد: در جنگ هشت ساله، رژيم بعث عراق، از نظر مالي و نظامي هيچ مشكلي براي پيروزي بر ايران نداشت، اما دو گزينه رهبري و ملت را در نظر نگرفته بود و همين دو عامل موجب پيروزي قطعي ما و شكست دشمنان شد.
وي در ادامه به بيان خاطراتي از دوران دفاع مقدس بويژه نحوه آزاد سازي خرمشهر پرداخت و بر لزوم ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و بازخواني رشادت و پايمردي حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس در جامعه تاكيد كرد.
مدير آموزش و پرورش مريوان نيز در اين آيين با گراميداشت حماسه ماندگار فتح خرمشهر گفت: روحيه خداجويي رزمندگان و باور به معنويات و خودباوري بود كه باعث آزاد سازي خرمشهر شد.
سيد فواد حسيني با اشاره به تعبير ارزشمند بنيانگدار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره) مبني بر اينكه خرمشهر را خدا آزاد كرد افزود: مردم خرمشهر با كمترين تجهيزات نظامي حدود دو ماه در برابر ارتش سرا پا مسلح بعث عراق مقاومت كردند و اين خلق حماسه تنها با اتكا و ايمان به خداوند ممكن است.
وي با بيان اينكه ارتش قدرتمند عراق ظرف 24 ساعت توانست كشور كويت را اشغال كند اظهار كرد: همين ارتش به همراه مشاوران نظامي غربي در برابر روحيه خداجويي جوانان ما به زانو درآمد و نتوانست حتي يك وجب از خاك پاك كشورمان را تصرف كنند.
مدير آموزش و پرورش مريوان تاكيد كرد: آزادي خرمشهر بايد در ذهن دانش آموزان باقي بماند و درس مقاومت و فداكاري را به آنان بياموزيم، چرا كه فتح خرمشهر و آسايش امروز ملت ايران مديون خون پاك شهداست و فداكاري رزمندگان است.
مريوان در 130 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7348/1904