ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت :در سال اقتصاد مقاومتی طبق برنامه ریزی دو هزار طرح اقتصادی كوچك در روستاهای این استان اجرا می شود.

ربیع فلاح جلودار روز سه شنبه در مرحله دوم گردهمایی آموزشی و تخصصی فرمانداران 10 استان كشور در مجتمع پیامبر اعظم (ع) در ساری افزود : برنامه اجرایی این طرح های اقتصادی تدوین و در اختیار دهیاری های استان مازندران قرار داده شد.
وی پیش بینی كرد كه با ایجاد این بنگاههای اقتصادی در حوزه های مختلف كشاورزی، گردشگری و خدماتی حداقل برای 12 هزار نفر در روستاهای استان ایجاد اشتغال شود.
مازندران سه هزار و 200 روستا دارد كه در بیش از دو هزار روستا دهیاری تشكیل شد و 47 درصد از جمعیت بیش از سه میلیون نفری این استان نیز در مناطق روستایی سكونت دارند.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت : در سال گذشته این استان موفق شد ضمن رشد مشاركت اقتصادی دو درصدی نسبت به كشور ، حدود 62 هزار شغل جدید را ایجاد كند.
فلاح افزود : همچنین 300 واحد تولیدی و صنعتی مشكل دار نیز در این استان در قالب ستاد تسهیل رفع مشكل شدند و به چرخه تولید برگشتند و 168 واحد جدید نیز با هفت هزار اشتغال و سرمایه گذاری شش هزار و 600 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
** ابلاع بسته حمایتی دولت در كمك به واحدهای صنعتی استان
استاندار مازندران گفت : بسته حمایتی دولت برای كمك به احیاء 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار 160 هزار میلیارد ریالی كه برای واحدهای مشكل دار كشور تدوین شده به این استان نیز ابلاغ شده است.
فلاح افزود : بزودی با شناسایی واحدهای كوچك تولیدی و صنعتی مشكل دار در مازندران،سهم استانی پیش بینی نیز در اختیار این واحدهای صنعتی قرار می گیرد.
وی الویت پرداخت بسته حمایتی دولت به واحدهای صنعتی نیمه كاره بالای 60 درصد پیشرفت فیزیكی و واحدهای صنعتی دارای مشكل سرمایه در گردش اعلام كرد.
در مازندران سه هزار و 500واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد كه كمتر از 30 درصد از این واحدها طبق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به دلیل مشكل نقدینگی ، فرسودگی واحدها و ضعف مدیریتی با مشكل مواجه اند.
رای مردم به تفكر دولت یازدهم در انتخابات 94
نماینده عالی دولت در مازندران گفت كه مردم ما در هفتم اسفندماه 94 با گزینش اكثریت كرسی برای حامیان دولت در مجلس شورای اسلامی رای به تفكر دولت یازدهم دادند.
ربیع فلاح افزود : در حالی حامیان دولت درمجلس دهم اكثریت كرسی را با رای مردم به دست آوردند كه در انتخابات تنگناهای زیادی برای ورود حامیان دولت به عرصه رقابت های انتخاباتی وجود داشت.
وی پیش بینی كرد تا مجلس دهم حمایت بیشتری ازبرنامه های دولت یازدهم برای پیشبرد برنامه های اقتصادی داشته باشد .
از 12 كرسی مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی دوره دهم حدود هشت نامزد را حامیان دولت یازدهم تشكیل می دهند و 70 درصد از نمایندگان مجلس نهم در این انتخابات از ورود به مجلس شورای اسلامی بازماندند.
اقتصاد اولویت اول دولت در سال 95
استاندارمازندران گفت :در سالجاری برنامه الویت دار دولت پرداختن به مسایل اقتصادی در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است و این كار در تمام سطوح مدیریتی كشور در حوزه استانی و ملی عملیاتی می شود.
ربیع فلاح افزود : در مجموع تمام اركان نظام در سالجاری برنامه های خود را برای پیشبرد برنامه های اقتصادی تدوین كردند و امیدواریم با برنامه ریزی دقیق دولت بتواند بخشی از مشكلات اقنصادی كشور را حل كند.
وی با اشاره به موفقیت دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در سه سال اخیر ,برخی انتقادات از عملكرد دولت از سوی منتقدین تندرو را غیر منصفانه دانست.
در این گردهمایی كه از چهارم تا ششم خردادماه در ساری پیگیری می شود، فرمانداران 10 استان كشور حضور دارند.
هفته گذشته مرحله اول گردهمایی فرمانداران 20 استان كشور با حضور معاون سیاسی وزیر كشور در ساری برگزار شد.
6982/1899