تهران- ايرنا - وزير آموزش و پرورش گفت: شناسايي قاريان و حافظان قرآن كريم يكي از وظايف مهم مراكز دارالقرآن‌ است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا، علي اصغر فاني روز سه شنبه در حاشيه سومين دوره توانمندسازي مديران مراكز دارالقرآن كه در اردوگاه شهيد باهنر برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: هدايت و‌ راهنمايي از ديگر وظايف مراكز دارالقرآن‌ به شمار مي رود.
وي با بيان اينكه هر منطقه آموزش و پرورش بايد حداقل داراي يك مركز دارالقرآن باشد افزود: تلاش داريم اين مناطق در سال آينده به دو مركز دارالقرآن تجهيز شوند.
فاني گفت: هم اكنون 700 مربي و مدير خواهر و برادر در كشور در اين مراكز با مديريت آموزش و پرورش براي دانش آموزان پسر و دختر و همچنين علاقمندان به فراگيري قرآن مجيد و عترت و نماز، مسايل و موارد را آموزش مي دهند.
وي افزود: طي سال گذشته بخش عمده نيروي انساني مراكز دارالقرآن تامين شده و سال جاري نيز با تلاش مسئولان اداره كل قرآن، ‌نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اين كار ادامه خواهد داشت و ديگر برنامه اين مراكز پيگيري آموزش محتوايي خواهد بود.
فاني بيان كرد: دارالقرآن قرارگاه تعليم و تربيت آينده سازان كشور است و اميداست با توانمند سازي مربيان اين مراكز و برنامه‌ريزي محتوايي بتوان تربيت قرآني را در آموزش و پرورش توسعه داد.
وي درمورد استفاده آموزشي از فضاي مجازي گفت: با حكم رهبر معظم انقلاب، اين وزارتخانه عضو شوراي عالي فضاي مجازي شد و لذا با اين حركت كه داراي پيامي بسيار مهم از نظر رهبري است، بايد بتوان از فضاهاي مجازي در راستاي دستيابي به اهداف آينده كشور حداكثر بهره برد.
وزير آموزش و پرورش طرح شناسايي استعدادهاي برتر(شهاب) را در مدارس بهترين پشتوانه آموزش و پرورش خواند و يادآور شد: سال گذشته 138 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند كه امسال اين تعداد به 384 هزار نفر خواهد رسيد و برنامه‌ريزي شده تا سال 1399 اين طرح فراگير شود.
فراهنگ**1417**1027