يزد - ايرنا – امام جمعه يزد گفت: كشورهاي اسلامي درد را كه دوري از اختلاف و تفرقه است مي دانند اما آن درمان نمي كنند در حالي كه بايد با اتحاد و همدلي عليه دشمن مشترك مانع رسيدن آنها به اهدافشان شويم.

آيت الله محمدرضا ناصري روز سه شنبه در هفتمين كنفرانس مجمع جهاني اسلام در يزد با اشاره به برخي آيات قرآني افزود: راه رسيدن به سعادت و حمايت خداوند پذيرش و اجراي فرمان الهي و رسولش و عمل به آنهاست تا ايمانها سست نشود در اين صورت با صبر استقامت مشمول حمايت پروردگار خواهيم شد.
وي درباره نحوه ارتباط و تعامل با كشورهاي مختلف اظهار كرد: براي بهبود وضعيت جهان اسلام بايد علاوه بر شناخت دوست و دشمن ، منويات و مسائل پشت پرده آنها كه ظاهري فريبنده و باطني خيانت‌بار دارد براي مردم بازگو شود.
نماينده ولي فقيه در استان يزد افزود: كشورهاي سلطه‌گر هيچگاه در راستاي پيشرفت اسلام و تامين منافع مسلمانان و كشورهاي اسلامي گام بر نداشته‌اند، بنابراين نمي‌توان گمان دوستي به آنها برد.
به گفته امام جمعه يزد، فرقه‌گرايي يكي از توطئه‌هاي شوم دشمنان است كه نتيجه دامن زدن به آن، اجراي منويات دشمنان بوده و لازم است اين توطئه‌ها و افكار دشمن ريشه‌ يابي شود.
وي ادامه داد: كساني كه در جهان اسلام اختلافات را بزرگ نشان مي‌دهند، موجب مصيبهاي فراوان مي شوند بهره به دشمن مي رسانند و در واقع اختلافات ميان مسلمين را تقويت مي كنند در حالي كه به فرموده امام خميني (ره) پايه و اساس جهان اسلام وحدت است.
وي تصريح كرد: بر اين اساس بايد همه مردم در صلح و صفا زندگي كنند و بزرگترين رسالت انقلاب اسلامي در بيش از سه دهه گذشته و زمان حاضر حمايت از مظلومان جهان درعرصه هاي مختلف است.
ناصري درباره ويژگي‌هاي ملت ايران گفت: نظام جمهوري اسلامي كه از ابتدا بدنبال تشكيل انقلاب اسلامي بود معتقد به احترام متقابل است و ما با هيچ كشوري دشمن نبوده و ارزشهاي اسلامي و ديني مبناي وحدت ، دوستي و محبت در اين نظام و انقلاب است.
نماينده ولي فقيه در استان يزد تاكيد كرد: انديشمندان و علماي جهان اسلام بايد با قلم هايشان اين مسائل را براي مردم روشن كنيد و ببينيد چگونه مي‌توان دست به دست هم داد و در راستاي نابودي ريشه‌هاي شوم اختلاف و بدبيني گام برداشت.
ناصري گفت: بياييم نه تنها در سخن بلكه در عمل برادر بوده و با هم برادرانه عمل كنيم فرهنگ اسلام و مكتب ناب محمدي را بيشتر در بين كشورهاي اسلامي گسترش دهيم تا شاهد اتحاد و همدلي مسلمانان در سراسر جهان باشيم.
هفتمين كنفرانس بين المللي انديشكده هاي جهان اسلام (مجمع جهاني اسلام) صبح روز سه شنبه در هتل صفاييه يزد آغاز بكار كرد.
يكصد مهمان از 35 كشور جهان در اين كنفرانس دو روزه كه با عنوان ارتباطات استراتژيك؛ ارزش‌ها، نهادها و شخصيت هاي مرجع از سوي دفتر مطالعات سياسي و بين المللي وزارت امورخارجه برگزار مي شود حضور دارند.
اين كنفرانس بزرگترين گردهمايي انديشكده هاي جهان اسلام تحت حمايت سازمان كنفرانس اسلامي است كه آيين پاياني آن ساعت 16:15 روز چهارشنبه هفته جاري در سالن همايش هاي هتل صفائيه يزد برگزار مي شود.
علت انتخاب يزد براي ميزباني اين كنفرانس، شناخته شدن اين شهر به عنوان دارالعباده و لقب نخستين شهر خشت خام و دومين شهر تاريخي جهان است اعلام شد.
1968/8068