ساری-ایرنا- عضو شورای شهر بابلسر گفت: متاسفانه شهرداری در موضوع ساماندهی سگ های ولگرد تنهاست و نیاز به همكاری نهادهای دیگر هم است .

سمانه بخشنده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كرد : در همه شهرهای ایران به صورت سنتی سالیان سال است كه برای حفظ و امنیت جان شهروندان آن شهر ، شهرداری با استفاده از افرادی كه حكم پیمانكار را دارند ، لاشه های سگ های كشته را تحویل و به فرد پول می دهند.
وی افزود : در صورتی كه در كشورهای توسعه یافته سگ ها را از طریق واكسینه كردن و عقیم كردن ساماندهی می كنند.
او ادامه داد : البته در چند سال اخیر با پیگیری حامیان حیوانات در معدود شهرهای ایران روش سنتی منسوخ شده و به نظر می رسد در شهر بابلسر نیز می توان روش سنتی را كنار گذاشت .
بخشنده گفت : در حال حاضر پیمانكاران شهرداری بابلسر بعد از كشتن سگ های ولگرد لاشه آن را به شهرداری تحویل می دهند و طبق تعرفه پارسال به ازای هر قلاده سگ مبلغ 300 هزار ریال دریافت می كنند.
روز گذشته عده ای از طرفداران محیط زیست و دوستداران حیوانات در بابلسر مقابل شهرداری این شهرستان تجمع كردند و به سگ كشی از سوی شهرداری معترض شدند.
آنها با داشتن پلاكارد كه باید با حیوانات مهربان باشیم، خواستار جلوگیری از سگ كشی در بابلسر شدند و از شهرداری خواستند بجای اینكار برای ساماندهی سگ ها در سطح شهر چاره ای بهتر بیاندیشد.
عضو شورای شهر بابلسر با بیان اینكه عقیم و واكسینه كردن سگ ها برعهده بهداشت است؛ اظهارداشت: ساماندهی سگ ها برعهده بهداشت هر شهری است ولی چون متاسفانه بهداشت بابلسر هیچ گونه مسئولیتی را در قبال سگ های ولگرد متقبل نمی شوند لذا شهرداری برای حفظ جان مردم وارد میدان شده است.
وی كشتن سگ ها از سوی پیمانكاران شهرداری را برای محافظت از جان شهروندان ذكر كرد و گفت: بسیاری از مردم به حضور سگ های ولگرد در سطح شهر معترض هستند وآنها نمی دانند كه این سگ ها دچار بیماری هاری هستند یا نه، لذا زبان به شكوه باز می كنند كه شهرداری باید جلوی پرسه این حیوانات را بگیرد.
وی بیان كرد: بسیاری از كشورها از جمله در استرالیا سگ ها را عقیم، واكسینه وبعد از پلاك كوبی در یك منطقه ای مورد حفاظت قرار می دهند و همگان می دانند كه این حیوانات هیچ آسیبی به انسان وارد نمی كند و همچنین نمی تواند زاد و ولد كند.
بخشنده این را هم گفت كه شهرداری هیچ اصراری به كشتن این سگ ها ندارد ولی چون می بیند اداره بهداشت وارد نمی شود كه آنها را عقیم و یا ساماندهی كند لذا در حال حاضر چاره ای جز كشتن این سگ های ولگرد در سطح شهرندارد.
شهرستان ساحلی بابلسر دارای 130 هزار نفر جمعیت است.
7328/1899