چابهار- ايرنا- هياتي از مديران و كارشناسان اقتصادي وزارت امور خارجه در سفر به منطقه آزاد چابهار امروز/چهارشنبه/ از سايت پتروشيمي نگين مكران ديدن كردند.

نماينده وزارت امور خارجه در چابهار روز چهارشنبه در حاشيه اين بازديدها به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هدف از بازديدها آشنايي با قابليت ها و فرصت هاي سرمايه گذاري در زمينه هاي تجاري، اقتصادي، ترانزيت وحمل و نقل، گردشگري وغيره است.
حميدرضا طوسي افزود: اين هيات اقتصادي از سوي وزارت خارجه به چابهار اعزام شده تا ضمن بازديد از طرح هاي مختلف و گفت وگو با مسئولان دست اندركار، راههاي جذب سرمايه گذاري را نيز شناسايي كنند.
وي ادامه داد: اعضاي اين هيات فرصت هاي سرمايه گذاري را براي شركت ها و گروههاي خارجي تشريح و زمينه حضور آنها در اين منطقه راهبردي را فراهم مي كنند.
وي گفت: هيات اقتصادي وزارت خارجه در سفر سه روزه به چابهار نشست هايي با معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه چابهار، معاون اقتصادي و سرمايه گذاري منطقه آزاد، مديركل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان و معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد چابهار خواهند داشت.
نماينده وزارت خارجه در چابهار افزود: اين هيات علاوه بر برگزاري نشست ها، از طرح توسعه بنادر شهيد بهشتي و شهيد كلانتري، اماكن تفريحي و گردشگري نظير سواحل شني، ماسه اي و صخره اي، كوههاي مريخي (مينياتوري) و جاده ساحلي چابهار- گواتر، مجموعه پيكره هفتم صنعتي منطقه آزاد ديدن خواهد كرد.
چابهار از توابع استان سيستان و بلوچستان در 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز اين استان و در سواحل درياي عمان واقع شده است.
3043 / 6081