شيراز- ايرنا- مسئولان و معتمدان روستاي بريز لارستان خواسته‌هاي عمراني، بهداشتي و آموزشي را با رئيس شوراي شهرستان لارستان مطرح كردند كه در صدر آن تعريض راه لار- شيراز بود.

اين افراد شنبه به همراه چند تن از اعضاي شوراي اسلامي، دهيار، مسئول بهداشت و تعدادي از معتمدين روستاي بريز از توابع بخش مركزي لارستان به دعوت رئيس شوراي اسلامي اين روستا با رئيس شوراي اسلامي شهرستان لارستان ديدار كردند.
در اين ديدار صحبت‌ها و خواسته‌ها پيرامون موضوع تعريض و دو بانده شدن جاده لار- شيراز در كنار اين روستا بود كه 2 ماه و نيم پيش با ورود شوراي اسلامي شهرستان و اداره راه و شهرسازي لارستان كليد خورد اما گويا در اين مدت پيشرفتي در كار وجود نداشته است.
دليل پيشرفت نكردن كار فصل برداشت گندم و ديگر محصولات اعلام شد كه كشاورزان منطقه نسبت به دريافت حقوق و خسارت خود پس از آغاز اين طرح، اطمينان كافي نيافته‌اند.
در اين نشست مشترك، يعقوب موحدي رئيس شوراي اسلامي شهرستان لارستان گفت: اگر مي‌خواهيد زادگاه‌تان پيشرفت كند اولاً همه مردم، شوراها و دهياري بايد دست به دست هم دهند و دوم اينكه با برنامه پيش برويد.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان مهم‌ترين مشكل روستاي بريز را مسأله جاده ترانزيتيِ بندرعباس- لارستان- شيراز عنوان كرد كه از كنار روستا عبور مي‌كند و گهگاهي باعث تلفات و خسارات جبران ناپذير مي‌شود.
وي به بازديد اوليه‌ خود و مسئول و كارشناس اداره راه و شهرسازي لارستان از روستا اشاره و بيان كرد: اجراي طرح دو بانده شدن فاز سومِ جاده مذكور قطعاً مي‌تواند در بلندمدت سبب رونق اقتصادي و گردشگري روستاي شما ‌شود و بريز به جايگاه اصلي و محوري خود در منطقه باز خواهد گشت.
در ادامه جلسه، معتمدين روستاي بريز با تأكيد بر اين نكته كه همه به دنبال پيشرفت و آباداني روستا هستيم از مسئولان خواستند تا در طرح تعريض جاده، ابتدا امنيت جاني مردم و سپس حقوق كشاورزان و اقشار ضعيف روستاي بريز را مد نظر داشته باشند.
روستاي بريز لارستان حدود 2 هزار نفر جمعيت دارد.
7371/ 1876