فلوجه - ايرنا- معاون فرماندهي تشكيلات مردمي معروف به الحشد الشعبي گفت: نيروهاي عراقي تا ساعاتي ديگر وارد شهر فلوجه مي شوند و همزمان عشاير استان الانبار خواستار مشاركت الحشد الشعبي در عمليات ورود به داخل اين شهر هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به فلوجه، 'ابومهدي المهندس' با حضور در جمع خبرنگاران در بخش تبليغات جنگ فرماندهي مشترك عمليات آزاد سازي فلوجه اظهار داشت: نيروهاي عراقي تا ساعات اندك آينده وارد شهر فلوجه مي شوند.
در عين حال يك هيات از عشاير الانبار امروز (يكشنبه) در مقر فرماندهي مشترك عمليات آزادسازي فلوجه حضور يافت و بر حضور و مشاركت تشكيلات مردمي الحشد الشعبي در عمليات ورود به داخل شهر و پاكسازي شهر از وجود تروريست هاي داعش تاكيد كرد.
يكي از سران عشاير الانبار در اين خصوص در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: تشكيلات مردمي الحشد الشعبي متعلق به همه مردم عراق است و از شيعيان، اهل سنت و مسيحيان و بافت هاي مختلف اجتماعي، قومي و ديني عراق در اين تشكيلات حضور دارند.
'فيصل العساف' افزود: بسياري از رزمندگان اهل تسنن در تشكيلات مردمي الحشد الشعبي حضور دارند و انتساب وصله هاي فرقه اي به اين تشكيلات جفا و اهانت به همه مردم عراق است.
براساس اعلام فرماندهي تشكيلات مردمي الحشد الشعبي، بيش از 20 هزار نفر از رزمندگان اهل سنت عراق در اين تشكيلات مردمي عضويت دارند.
به گزارش خبرنگار ايرنا همزمان با اظهارات ابومهدي المهندس، يگان هاي نظامي عراق از دو منطقه 'العرميه' و 'العوينات' در شمال فلوجه، عمليات ورود به داخل شهر را آغاز كردند.
عمليات ورود به داخل شهر فلوجه با حضور يگان زبده مبارزه با تروريسم كه از ديروز شنبه به جمع نيروهاي مشترك مردمي و نظامي عراق، پيوسته، آغاز شده است.
فرماندهي تشكيلات مردمي الحشد الشعبي اعلام كرده است كه در عمليات آزادسازي فلوجه، فقط نقش محاصره و گرفتن مناطق آزاد شده را بر عهده دارد و در عمليات ورود به داخل شهر فلوجه مشاركت نخواهد كرد.
خاورم *3*353*1770*1275