تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

تهران - ایرنا - چهل و سومین مجمع عمومی سالانه كمیته ملی المپیك روز دوشنبه با حضور اعضای مجمع در آكادمی ملی المپیك در تهران برگزار شد.

«محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان، «كیومرث هاشمی» رئیس كمیته ملی المپیك، «محمود خسروی وفا» رئیس كمیته ملی پارالمپیك از جمله اعضای مجمع عمومی كمیته ملی المپیك هستند.
در این نشست، دستور جلسه چهل و سومین مجمع سالیانه كمیته ملی المپیك بررسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.
از جمله موارد مورد بحث در این جلسه، ارائه گزارش مالی سال 92 كمیته ملی المپیك بود كه «مجید شایسته» رئیس فدراسیون تنیس و یكی از اعضای مجمع كمیته ملی المپیك به آن اعتراض كرد.
این گزارش را «شاهرخ شهنازی» دبیر كل كمیته ملی المپیك ارائه كرد.
وی در خصوص حساب های مالی كمیته ملی المپیك در سال 92 گفت:‌ از مجموع 420 میلیارد ریال بودجه مصوب این سال ، 380 میلیارد ریال به كمیته اختصاص یافت كه 280 میلیارد ریال آن به فدراسیون ها پرداخت شد و 90 میلیارد ریال نیز هزینه های ستادی كمیته ملی المپیك بوده است.
دبیر كل كمیته ملی المپیك گفت: در موضوع اعتبار تجهیزات نیز 900 میلیون ریال هزینه شده است.
رئیس فدراسیون تنیس در اعتراض به این گزارش، از نبود حسابرس كمیته ملی المپیك و ارائه نشدن گزارش در هیات اجرایی كمیته ملی المپیك انتقاد كرد.
«علیرضا دبیر» یك عضو هیات اجرایی كمیته ملی المپیك نیز انتقاد رئیس فدراسیون تنیس را درست دانست، اما گفت: این موضوع یك ایراد اساسنامه ای است.
«محمود خسروی وفا» رئیس كمیته ملی پارالمپیك و رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان نیز در این مجمع در پاسخ به انتقادات گزارش مالی سال 92 گفت: چون این گزارش برای سال 92 است در هیات اجرایی كمیته ملی المپیك قبل از برگزاری مجمع مطرح شد و مشكل خاصی وجود نداشت.
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین افزود: به استناد بند 16 اساسنامه كمیته ملی المپیك، در نخستین مجمع فوق ‌العاده این كمیته پس از برگزاری بازی های المپیك 2016 ریو، خزانه ‌دار انتخاب می شود.
«كیومرث هاشمی» رئیس كمیته ملی المپیك نیز در این مجمع گفت: هیچ مشكلی در ارایه گزارش مالی وجود ندارد و همه گزارش ها شفاف است.
وی توضیح داد كه «هر فردی كه بخواهد گزارش های مالی كمیته ملی المپیك را مشاهده كند، این آمادگی وجود دارد تا این گزارش ها ارائه شود، اما بهتر است روسای فدراسیون های ورزشی به هیات اجرایی كه منتخبین خود آنها هستند، اعتماد كنند.
ورزشی **9250/1828**1545