جيرفت - ايرنا - معاون دادستان عمومي و انقلاب شهرستان منوجان گفت: عاملان سرقت مسلحانه در اين شهرستان كمتر از 72 ساعت شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش ايرنا محمد ضيا‌ءالديني عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فردي روز چهارم خرداد ماه با پاسگاه انتظامي نودژ تماس مي‌گيرد و اظهار مي دارد چند نفر مسلح به سلاح كلت كمري شبانه در حالي كه در خواب بوديم با شكستن شيشه از درب پشت وارد منزل شده و در حالي كه سر و صورت آنها بسته بود، اقدام به سرقت طلا و موبايل اينجانب كردند.
وي گفت: با توجه به اين كه سارقان هنگام شكستن شيشه و باز كردن دستگيره درب دست خود را بريده بودند و قطره‌هاي خون آنجا ريخته شده بود به همراه تيم پليس آگاهي شهرستان منوجان و فرمانده پاسگاه نودژ اقدام به صورت‌برداري از لكه‌هاي موجود خون و تار مو‌هاي كشف شده در محل شد.
وي تصريح كرد: شناسايي و دستگيري عاملان در دستور كار قرار گرفت و با توجه به تلاش شبانه‌روزي فرماندهي پاسگاه نودژ و دستور دستگاه قضايي، با مشكوك شدن به همسايه شاكي كه از ناحيه مچ دست دچار بريدگي شده بود به نتايج خوبي در اين پرونده رسيديم.
معاون دادستان منوجان افزود: پس از دستگيري متهم و بازجويي‌هاي پليسي و همچنين انجام آزمايش‌هاي مربوطه در زمينه لكه‌هاي خون به جا مانده و تار موي كشف شده و تطبيق آن با خون متهم در نهايت وي اقرار به ارتكاب جرم كرد.
وي ادامه داد: متهم اقرار كرد به همراه شخص ديگري با همراه داشتن دو قبضه كلت كمري اقدام به سرقت كرده كه پس از اقرار متهم رديف اول، بلافاصله متهم رديف دوم نيز شناسايي و سه قبضه اسلحه (دو عدد كلت كمري و يك عدد اسلحه شكاري‌) و ساير اموال مسروقه از متهمان كشف و تحويل پليس آگاهي شد.
ضياءالديني گفت: رويكرد دستگاه قضايي در زمينه جرائم امنيتي برخورد شديد و قاطع است.
وي افزود: اقدامات اين متهمان منطبق با مجازات‌ در باب محاربه و فساد في‌الارض است لذا در سريع‌ترين زمان ممكن پس از كسب مجوزهاي لازم از سوي مقامات ارشد قضايي استان كرمان در زمينه صدور حكم و اجراي مجازات اين افراد اقدام ‌مي‌شود.
7450/3028