كرمانشاه - ایرنا- بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استانداری كرمانشاه تفاهم ‌نامه سه جانبه ساخت و تكمیل هزار واحد مسكن محرومین در استان كرمانشاه را امضا كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تفاهم ‌نامه‌ ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و اسدالله رازانی استاندار كرمانشاه در استانداری كرمانشاه به امضا رسید.
رازانی در این مراسم گفت: استانداری زمینه اجرای این طرح را فراهم می كند و سرمایه آن به صورت مشترك از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مسكن انقلاب اسلامی تامین می شود.
محمد مخبر هم در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت كه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در صورت موافقت بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، آمادگی لازم برای ساخت تعداد بیشتری واحد مسكونی برای محرومان استان كرمانشاه را هم دارد.
برای هر واحد مسكونی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مسكن انقلاب اسلامی هر كدام 30 میلیون ریال كمك مالی می كنند و 150 میلیون ریال تسهیلات كم بهره نیز در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
این هزار واحد مسكونی در مناطق محروم و كمتر برخوردار استان كرمانشاه ساخته و به خانواده‌های نیازمند واگذار می شود.
در این طرح كه بنیاد بركت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرای آن را پیگیری می كند، قرار است طی سه سال به بهره برداری برسد.
بنیاد بركت تاكنون یك هزار و 516 میلیارد و 220 میلیون ریال برای بهبود وضعیت مناطق محروم و كمتر توسعه یافته استان كرمانشاه هزینه كرده است.
مشاركت مالی در 17 طرح توانمند سازی اقتصادی در مناطق محروم این استان از جمله اقدام های بنیاد بركت است كه بالغ بر یك هزار و 458 میلیارد ریال هزینه داشته است.
عارف نوروزی، مدیرعامل بنیاد بركت از سرمایه ‌گذاری جدید این بنیاد با حجم بیش از یك هزار و 100 میلیارد ریال در استان كرمانشاه در سال 95 خبر داد و گفت: این سرمایه‌ گذاری با هدف محرومیت زدایی از مناطق محروم و كمتر توسعه‌ یافته این استان و در بخش‌های مختلف از جمله توانمندسازی اقتصادی و كارآفرینی، ساخت مدرسه، مراكز فرهنگی مذهبی، امور زیربنایی و ارایه خدمات سلامت، بیمه‌ای، حمایتی و عام‌المنفعه انجام خواهد گرفت.
هم اكنون ساخت چهار هزار و 402 واحد مسكن محرومین با اعتباری بالغ بر 238 میلیارد ریال از سوی بنیاد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دست اجراست كه تاكنون بیش از یك هزار و 450 واحد آن به بهره‌ برداری رسیده و یا آماده افتتاح است.
ساخت مسكن محرومین از جمله برنامه‌های بنیاد بركت برای محرومیت‌ زدایی است كه با جدیت از سوی این بنیاد در مناطق محروم و كم‌تر توسعه‌ یافته‌ كشور دنبال می‌شود.
7444/8066