تهران- ايرنا- شبكه افق در ماه مبارك رمضان با 10 عنوان برنامه تركيبي، مستند و پخش جزء خواني قرآن كريم از حرم امام رضا (ع) به استقبال ماه مبارك رمضان مي رود.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي شبكه افق،برنامه تركيبي «كدبانو» با موضوع پخت و پز و تهيه افطاري توسط خانواده ايثارگران، در 28 قسمت 26 دقيقه اي هر روز ساعت 20 از شبكه افق پخش خواهد شد.
برنامه «ماه نشان» ويژه ماه مبارك رمضان نيز با موضوع فعاليت هاي مردمي، براي پخش از اين شبكه در نظر گرفته شده است؛ اين برنامه شامل بخش هاي مختلف با محوريت موضوع خدمات اجتماعي ساخته مي شود. حسين يكتا و بيژن نوباوه برنامه را اجرا مي كنند و علاوه بر گفت وگو با مهمانان، ميان برنامه هايي شامل فيلم هاي مستند به نمايش در مي آيد؛ «ماه نشان» را مي توانيد هر شب ساعت 22.30 از شبكه افق تماشا كنيد.
«آفتابگردان» هم عنوان برنامه اي تركيبي و 12 قسمتي است كه در اين ماه مبارك از شبكه افق روي آنتن خواهد رفت؛ اين برنامه در هر قسمت به زندگي زنان تازه مسلمان غير ايراني مي پردازد.
زندگي طلاب موفق در عرصه تبليغ نيز در قالب مجموعه 13 قسمتي «سفيران هدايت» به تهيه كنندگي سيد محمد هاشمي در ماه رمضان امسال در اين شبكه به تصوير كشيده مي شود؛ اين برنامه ساعت 19.30 روي آنتن مي رود.
«اسلام از درون» عنوان مستندي هفت قسمتي است كه به معرفي سنت هاي مسلمانان در كشورهاي اسلامي مي پردازد و ماه رمضان امسال از شبكه افق پخش خواهد شد.
همچنين در ماه مبارك رمضان امسال، جاذبه هاي طبيعي، معماري و فرهنگي كشورهاي اسلامي در قالب مستند هفت قسمتي «طعم ها» به تصوير كشيده مي شود؛ علاوه بر آن، مستند 10 قسمتي «رودخانه اي كه به سمت غرب سرازير مي شود» با موضوع تاريخ غني خاورميانه به عنوان نقطه شروع تمدن بشر و گسترش اسلام، روي آنتن مي رود.
«حقيقت» عنوان مجموعه مستندي است كه در 10 قسمت 30 دقيقه اي پاسخي به پرسش هاي معرفتي انسان امروز در زمينه فلسفه و هدف آفرينش و آينده انسان و جهان مي دهد، در ماه رمضان امسال از شبكه افق پخش خواهد شد.
برنامه «عصر» با تهيه كنندگي و اجراي نادر طالب زاده نيز در ماه مبارك رمضان، روزهاي يكشنبه، سه شنبه و پنج شنبه ساعت 21 و با موضوعات و عناوين مختلف، از اين شبكه پخش مي شود.
علاوه بر اين شبكه افق در نظر دارد مراسم جزء خواني قرآن كريم در حرم مطهر امام رضا(ع) را نيز هر روز به صورت زنده پوشش دهد.
فراهنگ**9157**9362** 1336