تهران- ایرنا- مدیر كل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اسناد و كتابخانه ملی از برگزاری نمایشگاه معرفی میراث فرهنگی، طبیعی، مكتوب و مستند ایران، از 17 تا 27 خرداد ماه، در كتابخانه ملی چین خبر داد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، امین عارف‌نیا با اعلام این خبر افزود: رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی در رأس هیاتی، 17 خرداد به دعوت رئیس كتابخانه ملی چین، به پكن سفر می‌كند و این نمایشگاه را كه به همت سازمان اسناد و كتابخانه ملی، با مشاركت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همكاری سازنده كتابخانه چین، در یكی از تالارهای اصلی كتابخانه ملی چین بر پا شده، افتتاح می كند.
مشاور رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی، افزود: صالحی امیری دراین سفرعلاوه برملاقات با وزیر فرهنگ چین، رئیس كتابخانه ملی چین، مدیركل آرشیو چین و رئیس دفتر مطبوعاتی دولت جمهوری خلق چین، گسترش همكاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای ایران و چین را دنبال خواهد كرد.
عارف نیا با اشاره به ویژگی‌های كتابخانه ملی چین گفت: كتابخانه ملی چین، با بیش از 31 میلیون جلد كتاب و سایر منابع اطلاعاتی، در بنایی به وسعت 170 هزار متر مربع، روزانه میزبان بیش از 7 هزار نفر است و پس از كتابخانه كنگره آمریكا، دومین كتابخانه بزرگ جهان محسوب می‌شود.
سرپرست اداره كل همكاری‌های بین‌المللی سازمان اسناد و كتابخانه ملی افزود: كتابخانه ملی دو كشور، پیش از این تفاهم‌نامه همكاری منعقد، و در زمینه مبادله منابع و هیات‌های كارشناسی، همكاری‌های سازنده‌ای دارند؛ امیدواریم در این سفر در زمینه ایجاد اتاق ایران در كتابخانه ملی چین تفاهم شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، عارف‌نیا با بیان اینكه تا كنون در زمینه مبادله اسناد تاریخی با كشور چین همكاری نداشته‌ایم، اظهار امیدواری كرد كه با انعقاد تفاهم‌نامه همكاری میان سازمان اسناد و كتابخانه ملی و سازمان آرشیو دولتی چین، گام‌های مؤثری در زمینه مبادله اسناد تاریخی دو كشور برداشته شود.
فراهنگ**9362**1880**1724