اروميه- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: 100 مساله جدي و قابل بررسي در بخش آموزش و پرورش استان احصا شده كه رفع آنها براي رسيدن شاخص هاي استاني به ميانگين ملي ضروري است.

فريدون سيدمصطفوي روز يكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: حل برخي از مشكلات و مسائلي كه در آموزش و پرورش آذربايجان غربي مطرح است، از عهده استان و حتي وزرات آموزش و پرورش خارج بوده و براي جبران و رسيدن به ميانگين ملي در موارد شناسايي شده حمايت هاي دولت راه گشا خواهد بود.
وي نياز به تجهيز فضاهاي آموزشي، كاهش تراكم دانش آموزي، افزايش سواد آموزي و افزايش نيروي انساني را از مشكلات اساسي آموزش و پرورش استان اعلام و اظهار كرد: استان آذربايجان غربي به دو هزار و 800 نفر معلم و پنج هزار كلاس درس جديد نيازمند است.
سيد مصطفوي با اشاره به سفر كاروان تدبير و اميد به آذربايجان غربي بيان كرد: در اين سفر به نماينده رئيس جمهوري طي گزارشي مشروح تمامي موارد و مشكلات بخش آموزش و پرورش استان اعلام و درخواست اعتبار براي اتمام عمليات احداث 729 كلاس درس و نوسازي سه هزار كلاس تخريبي نيز ارائه شد.
وي اظهار كرد: در صورت محقق شدن اين درخواستها، خيرين مدرسه ساز نيز نسبت به احداث 779 كلاس درس كه هم اكنون به صورت استيجاري و خشتي و كانكسي در حال استفاده است، اقدام مي كنند.
سيد مصطفوي بيان كرد: خيرين استان مصمم به احداث و اتمام عمليات ساخت 474 كلاس درس ناتمام نيز هستند كه در آغاز سال تحصيلي جديد در اختيار آموزش و پرورش قرار مي دهند.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي داراي 38 هزار نفر فرهنگي و 580 هزار نفر دانش آموز است.
آذربايجان غربي در امر دانش افزايي معلمان و مربيان استان رتبه هشتم كشوري و در امر سواد آموزي رتبه بيشت و هشتم را در اختيار دارد.
7125/1905