تهران- ایرنا- رئیس كل بیمه مركزی گفت: شركت های بیمه در این دوره حساس باید دست از رقابت های ناسالم بردارند و در جهت تقویت بنیه خود در مسیر خدمت بیشتر به مردم و اقتصاد كشور قدم بردارند.

به گزارش یكشنبه ایرنا از بیمه مركزی، عبدالناصر همتی در نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه به نقش موثر مدیران روابط عمومی شركت های بیمه در گسترش فرهنگ بیمه اشاره كرد و افزود: گفت: صنعت بیمه باید با درایت مدیران روابط عمومی، خدمات وسیع صنعت بیمه را به مردم معرفی كند.
وی با بیان اینكه صنعت بیمه كشور در عرصه تبلیغاتی نیاز به كار و تلاش بیشتری دارد، خطاب به مدیران روابط عمومی صنعت بیمه گفت: بیمه مركزی برنامه های جدید خود را همسو با توسعه و گسترش فرهنگ بیمه آغاز خواهد كرد.
همتی افزود: بیمه مركزی دست یاری خود را به سوی شركت های بیمه دراز می كند تا با همفكری بیشتر و استفاده از این فضای كارشناسی، نقش اصلی صنعت بیمه كه همان ایجاد اطمینان و آرامش در جامعه است را بیش از پیش نمایان كند.
رئیس كل بیمه مركزی افزود: روابط عمومی ها فقط نقش منتشر كننده اخبار مدیر سازمان را ندارند بلكه باید مسائل مهم و نقاط ضعف و قوت سازمان خود را با همفكری كارشناسان شناسایی كرده و با استراتژی و برنامه های راهبردی در پیشبرد اهداف سازمان گام بردارند.
وی با تاكید بر افزایش ارتباط با رسانه ها و برنامه ریزی لازم برای توسعه و تعمیم امر بیمه در كشور گفت: با تبلیغات و اطلاع رسانی هدفمند می توان توسعه بیش از پیش صنعت بیمه را فراهم ساخت.
رئیس شورای عالی بیمه گفت: برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی شركت های بیمه باید به گونه ای هماهنگ، منسجم و حرفه ای پیش رود تا از محل این برنامه ها، كل صنعت بیمه منتفع شود و تنها به فكر تبلیغ برای یك شركت نباشیم.
همتی، از ضرورت تبیین و توضیح خسارت های عظیم پرداختی به بیمه گذاران به عنوان یكی دیگر از محورهای اطلاع رسانی صنعت بیمه یاد كرد و گفت: با اطلاع رسانی منطقی، می توان خدمات صنعت بیمه را علاوه بر زیان دیدگان، به عموم مردم نیز معرفی كرد.
رئیس كل بیمه مركزی، هزینه موثر و كارآمد در عرصه تبلیغات و اطلاع رسانی را نوعی سرمایه گذاری دانست و گفت: مشكل صنعت بیمه فقط با فروش بیمه شخص ثالث حل نمی شود بلكه ابتكار در معرفی سایر رشته های بیمه ای (بویژه بیمه عمر، مسئولیت، مهندسی و ...)، معرفی خدمات ویژه و اطلاع رسانی خسارت های پرداختی از سوی شركت های بیمه به بیمه گذاران باید سرلوحه امور قرار گیرد تا نقش بیمه در زندگی روزمره مردم ملموس تر شود.
همتی، تشكیل پیوسته نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه را اقدامی موثر ارزیابی كرد و گفت: در این جلسات باید با همفكری و هم اندیشی، مطالب لازم برای رسانه ها تهیه و از نظر كارشناسی رسانه های تخصصی نیز در متقابل استفاده شود.
وی همچنین از تاسیس انجمن های صنفی بیمه ای استقبال كرد و از مدیران روابط عمومی صنعت بیمه خواست تا با حمایت های فكری و مادی خود به اعتلای این قبیل انجمن ها كمك كنند.
در این آیین از مدیران روابط عمومی شركت های «بیمه ما، حافظ و ایران معین» كه آغازگر طرح «ب مثل بیمه» در استان های خراسان رضوی، گیلان و مناطق آزاد بودند، قدردانی شد.
اقتصام** 2025 ** 2023