مشهد- ايرنا- رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: ارزاق و كالاهاي پرمصرف مردم در ماه مبارك رمضان، نسبت به سال گذشته افزايش قيمت ندارد.

به گزارش ايرنا علي باخرد روز دوشنبه در نشستي خبري در اين سازمان افزود: اقلام برنج، گوشت مرغ، تخم مرغ، خرما، شكر، روغن، قند، گوشت قرمز، زولبيا و باميه، شله و حليم به لحاظ قيمتي رصد شده و به جز دو قلم خرما و شكر، افزايشي در قيمت آنها صورت نگرفته است.
وي خاطرنشان كرد: افزايش نرخ عمده كالاها بر اساس تقاضاي اتحاديه مربوطه و پس از بررسي در كميته نرخ گذاري و تصويب در كميسيون نظارت بر بازار استان انجام مي گيرد لذا بدون تصويب كميسيون مربوط هر نوع افزايش قيمت، گران فروشي به حساب مي آيد.
رئيس اداره بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: امسال اتحاديه 'حليم و شله' تقاضايي براي افزايش قيمت نداشته لذا اين گونه ماده غذايي در طول ماه رمضان با قيمت سال گذشته به فروش مي رسد.
باخرد افزود: در مورد قيمت زولبيا و باميه نيز تاكنون كميسيون نظارت بر بازار خراسان رضوي به جمع بندي مبني بر افزايش قيمت اين كالا نرسيده است و براين اساس قيمت مصوب اين شيريني با درجه ممتاز هر كيلوگرم 85 هزار ريال، درجه يك به ميزان 75 هزار ريال و درجه 2 به ميزان 55 هزار ريال به فروش مي رسد.
باخرد بيان كرد: خرماي مرغوب و باكيفيت هر كيلوگرم به قيمت 110 هزار تا 130 هزار ريال به فروش مي رسد كه مصرف عام ندارد اما خرماي معمولي هر كيلوگرم با قيمت 70 تا 95 هزار ريال عرضه مي شود.
وي اظهار كرد: قيمت مصوب شكر در محل انبار هر كيلوگرم 23 هزار ريال و قيمت مرغ منجمد در محل انبار هر كيلوگرم 45 هزار ريال است كه اين قيمت در واحد صنفي اندكي افزايش خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: در 2 سال گذشته كمترين تنش را در موجودي كالاهاي پرمصرف در ماه رمضان و تغييرات قيمتي آنها داشته ايم و كليه كالاها توسط سازمان جهاد كشاورزي تامين و نرخ برخي از آنها توسط كميسيون استاني يا ستاد تنظيم بازار مصوب شده است.
رئيس اداره بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: طرح ويژه نظارت بر اقلام پرمصرف از سوي مردم در ماه رمضان امروز با حضور 200 گروه بازرسي دونفره و 200 ناظر افتخاري در استان آغاز شد.
باخرد افزود: نظارت بر اقلام پرمصرف در اين ايام از طريق بازرسي هاي سيار، پايش مستمر اقلام، گشت هاي خودروي مشترك با دستگاه هاي اجرايي دست اندر كار متناسب با ساعات فعاليت اصناف انجام مي گيرد.
وي بيان كرد: اداره كل تعزيرات حكومتي دو شعبه سيار در كنار تيم هاي بازرسي مستقر كرده تا پرونده هاي تخلف در كمترين زمان ممكن بررسي و صدور حكم براي متخلفان صادر شود.
باخرد با بيان اينكه امسال نمايشگاه ضيافت در مشهد و ساير شهرستان هاي خراسان رضوي برگزار نمي شود، افزود: برگزاري اين نمايشگاه مورد توافق مسئولان قرار نگرفت و اتاق اصناف نيز تضمين كرد كالاهاي پرمصرف ماه رمضان را با قيمت نمايشگاهي در برخي فروشگاه ها، در قالب نمايشگاه هاي كوچك يا تعاوني ها و روزبازارهاي شهرداري در شهر توزيع شود.
وي گفت: سامانه پاسخگويي به شكايات به شماره 124 و سامانه پيامكي به شماره 30008124 به صورت شبانه روزي فعال است و شكايات را در كمتر از 24 ساعت رسيدگي و نتيجه آن را در كمتر از 48 ساعت اعلام مي كند.
رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: در دو ماه گذشته 64 هزار و 960 واحد صنفي در مشهد بازرسي شد كه پنج هزار و 204 واحد متخلف شناخته شده و براي 9 درصد آنها تشكيل پرونده شد.
7489/5132