كرمانشاه- ایرنا- مدیركل دامپزشكی استان كرمانشاه گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشكی كرمانشاه بر مراكز تولید، استحصال، فرآوری، نگهداری و توزیع فرآورده های خام دامی از ابتدای ماه مبارك رمضان آغاز و تا 19 تیر ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ نادر پرور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از آغاز طرح تشدید نظارت و كنترل بهداشتی دامپزشكی كرمانشاه بر مراكز تولید، استحصال، فرآوری، نگهداری و توزیع فرآورده های خام دامی در ماه مبارك رمضان خبر داد و افزود: 31 اكیپ نظارت بهداشتی دامپزشكی در قالب 62 نیرو بر تعداد بیش از 2 هزار مركز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی شامل قصابی ها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی ها و همچنین هتل ها، رستوران ها و كبابی ها نظارت می كنند.
به گفته مدیركل دامپزشكی استان كرمانشاه، بازرسان دامپزشكی با رصد تمام جوانب بهداشتی در مراكز عرضه فرآورده های خام دامی هرگونه تخلفی را بلافاصله در محل رسیدگی و با موارد تخلف برخورد قانونی می نمایند.
پرور اضافه كرد: اكیپ های ثابت و سیار در 14 شهرستان استان كرمانشاه نیز نظارت های بهداشتی را بر عهده دارند و اداره كل دامپزشكی استان كرمانشاه همه ساله به مناسبت ایام ماه مبارك رمضان طرح تشدید نظارت های بهداشتی را اجرایی كرده است.
این مقام مسوول با اشاره به نظارت های بهداشتی بر خودروهای حامل فرآورده های خام دامی اعم از شیر، گوشت، مرغ و آلایش های خوراكی، تأكید كرد: نظارت ها بر كشتارگاه های دام و طیور، سردخانه ها، كارخانه ها و واحدهای بسته بندی نیز توسط اكیپ های نظارتی انجام می شود.
وی افزود: شهروندان، گوشت مصرفی خود را تنها از مراكز عرضه معتبر و مجاز كه تحت نظارت بهداشتی دامپزشكی هستند تهیه و برای حفظ سلامت خود از خریدن گوشت كشتار غیرمجاز خودداری كنند.
به گفته مدیركل دامپزشكی استان كرمانشاه، سامانه تلفنی 1512 و سامانه پیامكی 10001512 اداره كل دامپزشكی استان كرمانشاه آماده دریافت هرگونه گزارش تخلف در مراكز عرضه فرآورده های خام دامی بود و بلافاصله تیم های بهداشتی خود را به محل اعزام می كند.
7460/8066