اردبيل - ايرنا - در مراسمي مركز پزشكي قانوني در شهرستان نير راه اندازي و دكتر فريد خليل زاده به عنوان پزشك معاضدتي اداره پزشكي قانوني اين شهرستان نير معرفي شد.

مديركل پزشكي قانوني استان اردبيل روز سه شنبه در اين مراسم گفت: پزشكي قانوني بازوي توانمند دستگاه قضايي است و اظهارنظرهايي كه كارشناسان پزشكي قانوني در موارد ارجاعي ارائه مي دهند مي تواند مشكل گشاي بسياري از پرونده هاي دستگاه قضايي باشد.
دكتر بهزاد ولي زاده افزود: در حال حاضر بيش از يك چهارم پرونده هاي وارده به دادگستري براي كارشناسي به پزشكي قانوني ارجاع داده مي شود و برخلاف ذهنيتي كه مردم از نوع كار پزشكي قانوني دارند رسيدگي به امور متوفيات كمتر از سه درصد پرونده هاي ارجاعي به پزشكي قانوني را تشكيل مي دهند.
او اظهار كرد: بخش عمده پرونده ها مربوط به معاينات باليني از جمله مصدومان ناشي از تصادفات ، نزاع ، حوادث كار ، موضوعات روانپزشكي و امور آزمايشگاهي است.
او گفت: افتتاح مركز پزشكي قانوني در شهرستان نير با توجه به ترانزيتي بودن منطقه و آمار بالاي آن در تصادف ضروري و خواست بر حق مردم و مسوولان اين شهرستان بود.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي پزشكي قانوني اردبيل ، رييس دادگستري نير هم در اين مراسم با اشاره به اهميت و نقش پزشكي قانوني در رسيدگي به پرونده ها ، راه اندازي مركز پزشكي قانوني شهرستان نير را يكي از نيازهاي مهم منطقه ذكر كرد و گفت: حضور پزشك قانوني در منطقه نقش موثري در رسيدگي سريع تر به پرونده هاي پزشكي قانوني را دارد.
مركز پزشكي قانوني شهرستان نير در داخل ساختمان دادگستري نير به ارايه خدمات خواهد پرداخت.
شهرستان نير در 30 كيلومتري جنوب اردبيل و در مسير جاده ترانزيتي استان هاي اردبيل و آذربايجان شرقي قرار دارد.
6018/6016