تهران - ایرنا - معرفی شورای انتخاب دو بخش پنجمین جشنواره تئاتر شهر، اجرای «راپورت های شبانه دكتر مصدق» در تالار وحدت، نظر فاطمه گودرزی در مورد نمایش «من خیال تو نیستم» و نیز ادامه اجرای نمایش «درنگ» تا پایان خرداد ماه از جمله اخبار حوزه تئاتر در روز چهارشنبه است.

به گزارش ایرنا از جشنواره تئاتر شهر، شورای انتخاب بخش مسابقه نمایشنامه نویسی متشكل محمد امیریاراحمدی نویسنده و رئیس كانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر، نصرالله قادری نویسنده، كارگردان، پژوهشگر و منتقد پیشكسوت تئاتر در كنار احسان فلاحت پیشه نویسنده و كارگردان جوان ارزیابی نمایشنامه های رسیده به این بخش را انجام می دهند.
طبق تازه ترین آمار منتشر شده از سوی دبیرخانه تا كنون نزدیك 100 نمایشنامه برای حضور در رقابت نمایشنامه نویسان به جشنواره ارسال شده است.
شورای انتخاب مسابقه تئاتر كودك و نوجوان نیز با حضور سه هنرمند شناخته شده این حوزه تشكیل شده است.
منصور خلج نویسنده، كارگردان و پژوهشگر پیشكسوت تئاتر، مجتبی مهدی نویسنده و كارگردان تئاتر كودك و نوجوان و فریبا دلیری نویسنده، كارگردان و مدرس دانشگاه به عنوان شورای انتخاب بخش تئاتر كودك و نوجوان، ارزیابی بیش از 150 متن و طرح رسیده به این بخش را انجام می دهند.
نتایج ارزیابی متون این بخش به زودی اعلام خواهد شد.
پنجمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در شهریور ماه 1395 برگزار می شود.

** «درنگ» تا پایان خرداد ماه اجرا می شود
نمایش «درنگ» به نویسندگی و كارگردانی آرش پورمحك از 16 خرداد ماه در سالن حافظ اجرا می شود.
نمایش «درنگ» با بازی حسین سپهر نژاد و دریا مرادی دشت به روی صحنه رفته است.
اجرای این نمایش از 16 خرداد ماه آغاز شد و هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه به مدت 40 دقیقه در سالن حافظ روی صحنه می رود.
نمایش «درنگ» تا پایان خرداد ماه میزبان علاقه مندان است و مخاطبان جهت تهیه بلیط می توانند به سایت تیوال مراجعه كنند

** نظر فاطمه گودرزی پس از تماشای «من خیال تو نیستم»
نمایش ممن خیال تو نیستم» به نویسندگی و كارگردانی حمید شریف زاده، كه از چها رخرداد اجراهای خود را در سالن استاد ناظرزاده كرمانی تماشاخانه ایران شهر آغاز كرده، در روزهای گذشته میزبان هنرمندان ارزنده ای همچون فاطمه گودرزی، رضا فیاضی، كورش زارعی و لیلا بلوكات بوده است.
فاطمه گودرزی كه شب گذشته(سه شنبه) از مهمانان این نمایش بود درباره نمایش «من خیال تو نیستم» اعلام كرد: این اثر درباره ایام جنگ و از خودگذشتگی آدم ها در جبهه است، به هر حال بعد از گذشت این همه سال خاطرات آن دوران برای من تداعی شد و به جرات می گویم، كه كاری با محوریت دفاع مقدس به این زیبایی ندیده بودم و در واقع انتظار چنین اجرای قوی را نداشتم. در بعد كارگردانی و میزانسن بسیار خوب پرداخت شده بود. بازیگران بنامی همچون آقای رییسی و خانم بختیاری در كنار بازیگران گمنامی كه من نمی شناختم بازی های بسیار خوب و گرمی را ارائه دادند. با امید به این كه با حضور مخاطبان اجرا های با شكوه تری را در پیش داشته باشند.
نمایش «من خیال تو نیستم» به نویسندگی و كارگردانی حمید شریف زاده همه روزه بجز شنبه ها، ساعت 19:15 در سالن استاد ناظرزاده مجموعه ایران شهر به روی صحنه می رود.
نیما رییسی، بهاران بنی احمدی، كیمیا ملایی، مهدی فریضه و رویا بختیاری در این نمایش ایفای نقش می كنند.

** «راپورت های شبانه دكتر مصدق» بازیگران خود را شناخت
اصغر خلیلی نمایش «راپورت های شبانه دكتر مصدق» را به تهیه كنندگی محمدرضا منصوری از 20 تیر ماه به روی صحنه می برد.
حضور فرهاد آییش، ایرج راد، خسرو احمدی، رضا بهبودی، نرگس محمدی و رویا میر علمی در این نمایش قطعی شده است.
«راپورت های شبانه دكتر مصدق» یك مستند تاریخی است كه از 28 مرداد ( وقوع كودتا ) آغاز و تا مرگ دكتر مصدق ادامه دارد، در چهار مرحله زندگی این چهره سیاسی را به تصویر می كشد كه نگارش و پژوهش آن یك سال به طول انجامیده و از منظر اجتماعی به تاثیر رسانه ها می پردازد.
اصغر خلیلی برای نگارش این اثر با كسانی كه در دوره مصدق حضور داشتند و یا با او ارتباطی داشتند، گفت وگو كرده است.
این نمایش با حدود 62 بازیگر، تیر ماه در تالار وحدت میزبان علاقه مندان خواهد بود.

** «هفت هشتم» در خانه نمایش
نمایش «هفت هشتم» به نویسندگی سیروس همتی و كارگردانی حمید اصغری تتماج و علی برجی از 24 خرداد ماه در خانه نمایش روی صحنه می رود.
نمایش «هفت هشتم» كه پیشتر در دومین سوگواره نمایشی و آیین های مذهبی خمسه اجرا شد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت، روایتگر داستان كدخدای روستایی است كه وسوسه می شود با آزار و اذیت امام رضا(ع) از مامون اشرفی پاداش بگیرد اما ... .
در این نمایش علی برجی سعید بصری، نساء ساری اصلانی، مژده گیوه كی، سارا خسروی، سپیده نصیری، فاطمه الطافی و وحیده نظری به عنوان بازیگر و نیز فرید آندستا به عنوان آهنگساز و لیلا یوسفی راد طراح گریم حضور دارند.
نمایش «هفت هشتم» از 24 خرداد ماه ساعت 19 به مدت 60 دقیقه میزبان علاقه مندان به هنر تئاتر خواهد بود.
فراهنگ ** 9362 ** 1027 * 1071