مشهد -ايرنا - معاون بهره برداري سازمان اتوبوسراني مشهد گفت: حدود 40 درصد از ناوگان اتوبوسراني اين كلانشهر فاقد كولر و سامانه سرمايشي هستند.

هادي خورشاهي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون 2 هزار دستگاه اتوبوس در شهر مشهد در زمينه حمل و نقل مشغول خدمات دهي اند كه 60 درصد آن ها به كولر مجهز هستند.
وي با بيان اينكه تمام اتوبوس هاي جديدي كه وارد ناوگان مي شوند كولردار هستند، گفت: به ازاي ورود دستگاه هاي جديد به همان تعداد اتوبوس فرسوده از ناوگان خارج مي شود.
خورشاهي ادامه داد: پارسال 160 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان حمل و نقل عمومي مشهد وارد و حدود 120 دستگاه اتوبوس فرسوده از خط خارج شد و طبق برنامه ريزي هاي انجام شده امسال نيز 200 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان خواهد شد.
وي در خصوص سرويس دهي ناوگان در زمان افطار نيز گفت: همزمان با اذان مغرب و پنج دقيقه بعد از آن يك اتوبوس در هر خط سرويس دهي دارد و پس از آن به مدت 20 دقيقه سرويس دهي، به منظور افطار رانندگان، متوقف مي شود.
به طور متوسط روزانه يك ميليون و 300 هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسراني در كلانشهر سه و نيم ميليون نفري مشهد جا به جا مي شوند.
7505/5132