بیروت – ایرنا – فراكسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تاكید كرد كه آمریكا با اعمال قانون تحریم های مالی و باج خواهی اگر چه حاكمیت ملی و سیاست های پولی لبنان را نقض كرده است اما نمی تواند به حزب الله ضربه بزند.

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: حزب الله این بار « مقاومت پولی» را به عنوان یكی از اولویت های خود برگزیده و بیانیه های فراكسیون وفاداری به مقاومت تاكیدی بر این سیاست حزب الله هستند.
این بیانیه ها پیامی روشن دارند و آن اینكه حزب الله با توجه به تصمیم اخیر كمیته تحقیق مالی لبنان درمسدود نشدن حساب های بانكی نمایندگان حزب الله در پارلمان لبنان و موسسه « المبرات الخیریه»، مقابله با فشارهای آمریكا را كه منجر به بسته شدن ده ها حساب بانكی شده، در اولویت قرار داده است.
درآخرین بیانیه فراكسیون وفاداری به مقاومت كه در پایان جلسه دیروز (پنجشنبه) آن صادر شد، آمده است: سیاست باج خواهی و اعمال فشار دولت های آمریكا علیه كشورها و گروه های مخالف با سیاست های آن هرگز به كوتاه شدن بازوان حزب الله و تغییر در مواضع ضد استبدادی آن نخواهد شد.
در این بیانیه تاكید شده است: حزب الله هرگز مبارزه با سیاست های ظالمانه آمریكا در حمایت از رژیم تروریستی صهیونیستی و تروریسم تكفیری و كشورهای حامی آنها در منطقه را كنار نخواهد گذاشت.
فراكسیون وفاداری به مقاومت خاطرنشان كرده است: دولت كنونی آمریكا از هر فرصتی برای توطئه و ضربه زدن به مقاومت و حامیان آن دست برنمی دارد و این بار در بخش بانكی لبنان گمشده خود را جست وجو می كند اما این سیاست آمریكا ( تحریم مالی حزب الله) هم شكست خواهد خورد و نتیجه ای عایدش نخواهد شد.
این فراكسیون تصریح كرده است: هر روز كه می گذرد بیشتر مشخص می شود دولت های آمریكا منبع بحران ها و مشكلات در جهان هستند و از تروریسم با همه اشكال و انواع آن حمایت می كنند.
در بیانیه این فراكسیون آمده است: سیاست های استبدادی و ظالمانه آمریكا دیگر مخفی نمی ماند زیرا درك و آگاهی ملت ها افزایش یافته و گروه های فعال و صادق امت از منافع ملی و قومی سخن می گویند و برای تحقق این منافع حاضر به جانفشانی و فداكاری هستند.
فراكسیون وفاداری به مقاومت تاكید كرده است: دولت و بانك مركزی لبنان مسئول مستقیم حمایت از حاكمیت ملی و پولی لبنان هستند اما موضع اخیر « ریاض سلامه» رئیس كل بانك مركزی لبنان مبهم و مشكوك است و نشان می دهد سیاست های پولی لبنان خارج از محدوده حاكمیت ملی قرار گرفته است و به همین دلیل ما آن را به طور كلی رد می كنیم.
در بیانیه این فراكسیون خاطرنشان شده است:همه باید بدانند شان و جایگاه حامیان مقاومت و نهادهای تربیتی، آموزشی ، بهداشتی وبیمارستانی مقاومت بالاتر از آن است كه عده ای بتوانند با این گونه اقدامات به آنها ضربه ای وارد كنند.

** سلامه: 100 حسب حزب الله بسته شد
رئیس كل بانك مركزی لبنان روز چهارشنبه گذشته درمصاحبه با شبكه خبری (CNBC) اعلام كرد كه حدود 100 حساب مربوط به حزب الله در بانك های لبنان و در چارچوب اجرای قانون تحریم های مالی آمریكا علیه آن مسدود شده است.
به گزارش ایرنا در بخش دیگر بیانیه فراكسیون وفاداری به مقاومت از كشور های جهان اسلام خواسته شده است تا در قبال جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین وتروریسم تكفیری كه جهان عرب و اسلام و حتی حامیان خود را تهدید می كند، موضع مشتركی اتخاذ كنند.
فراكسیون وفاداری به مقاومت، تسلیم شدن سریع « بان كی مون» دبیركل سازمان ملل متحد در مقابل ائتلاف تحت رهبری رژیم سعودی و خارج كردن نام آن از فهرست سیاه جنایت كشتار كودكان یمنی را اقدامی « تردید آمیز و خفت بار» خوانده و آن را به شدت محكوم كرده است.
در این بیانیه آمده است كه دبیركل سازمان ملل با خارج كردن نام ائتلاف تحت رهبری سعودی از فهرست سیاه نشان داد كه گزارش های این سازمان فاقد وزانت، وجاهت و اعتبار هستند.
این فراكسیون خاطرنشان كرده است: تسلیم شدن مشكوك و بدون توجیه بان كی مون ، ما را به یاد دیكته های رژیم صهیونیستی برای تهیه گزارش های بین المللی می اندازد وهمچنین صحت ادعاها درباره رشوه های مالی و تهدیدهای گوناگون را روشن می سازد.
« اینها عواملی هستند كه باعث شده است بسیاری از گزارش های سازمان ملل جانبدارانه و خلاف واقع باشد و اعتبار و بی طرفانه بودن آنها زیر سوال برود».
فراكسیون وفاداری به مقاومت تصریح كرده است: عملكرد زننده دبیركل سازمان ملل، جایگاه این سازمان بین المللی را خدشه دار كرده است به ویژه اینكه در برهه اخیر پرونده های فساد اداری و مالی مسئولان عالی رتبه آن برملا شده است.
این فراكسیون در بیانیه خود همچنین بر ایجاد ثبات و امنیت پایدار در لبنان، فراهم شدن زمینه گردش قدرت در لبنان با تصویب قانون جدید انتخابات بر اساس اصل نسبیت و برخورد مناسب قضائی با پرونده های اینترنت غیرقانونی و تجارت انسان در این كشور تاكید كرده است.
خاورم ** 390** 1324