یاسوج- ایرنا- شهردار یاسوج از تهیه و تدوین كلیات طرح جامع گردشگری آبشار بشار به عنوان زیباترین و مهمترین مكان تفریحی این شهر خبر داد و گفت:ساماندهی آبشار یاسوج 50میلیارد ریال نیاز دارد .

به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی شهرداری یاسوج، محمد علی جاوید در حاشیه بازدید از آبشار یاسوج افزود: كلیات این طرح با همكاری بخش های فنی و عمرانی و دیگر مجموعه شهرداری یاسوج تدوین و برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال می شود.
وی با اشاره به اینكه ساماندهی وضعیت فعلی آبشار از جمله اهداف طرح جامع است گفت: برون رفت از وضعیت اسكان و اقامت فعلی و تبدیل به پارك توریستی گردشگری از جمله سیاست های راهبردی است.
دكتر جاوید افزود: در طرح جامع آبشار مولفه هایی نظیر طبیعت و استفاده از حداقل سازه مصنوعی مد نظر قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: ایجاد نمازخانه دائمی، فضاهای تجاری، عرضه مواد غذایی، اصلاح جداول، سكوهای نشیمن و استراحتگاهی، روكش آسفالت امامزاده عبدالها تا انتهای آبشار، روشنایی محوطه آبشار و زیباسازی شهری ضروری است كه انشالله تا پایان ماه مبارك رمضان انجام می شود.
به گفته وی بازدید از آبشار مقصد اول گردشگران و مسافران شهر یاسوج است واین مكان اصلی ترین جاذبه گردشگری شهر یاسوج است.
آبشار بشار در فاصله دو كیلومتری مركز شهر در شمال شهر یاسوج واقع شده و همه ساله مورد توجه گردشگران و توریست های ایرانی و خارجی قرار می گیرد.
آب چشمه هایی كه از دل كوههای زاگرس جوشیده در دو كیلومتری شمال شهر یاسوج آبشار زیبایی را خلق نموده است.
چشم انداز این آبشار نهرهای آب در بسترهای پیچ مشبك، باغ های میوه، مراتع سرسبز جنگل و كوهستان و پر از گل های رنگارنگ است.
هر ساله آبشار یاسوج در فصل بهار، تابستان و پاییز پذیرای گردشگران و مسافران است كه با اجرای طرح جامع بازدید گردشگران و مسافران از ابشار یاسوج چهار فصل می شود.
6162