اردبیل - ایرنا- مدیركل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت : اقلیم كردستان عراق، حوزه خلیج فارس، منطقه قفقاز روسیه بهترین و مناسبت ترین بازار برای فروش صنایع دستی استان می باشد.

كریم حاجی زاده روز یكشنبه در آیین تجلیل از فعالان صنایع دستی، هنرمندان نگاره های چوبی و برگزیدگان سومین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی استان افزود: بازارهای اروپا نیز از طریق بازاریابی الكترونیكی در فضای مجازی متقاضی صنایع دستی استان اردبیل باشد.
وی با بیان اینكه درصدد هستیم توانایی های هنرمندان صنایع دستی اردبیل را در مقیاس كشوری نشان دهیم، افزود: در این راستا در طول مطالعات مشترك با اتاق بازرگانی، سه بازار مهم اقتصادی و مناسب حوزه صنایع دستی استان شناسایی شده تا از این طریق بتوانیم هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان را به بازارهای مهم دنیا متصل كنیم.
وی اضافه كرد: در حال حاضر دو حوزه گردشگری و صنایع دستی اولویت نخست برنامه ریزی برای تكمیل زیرساخت های تجارت الكترونیكی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
حاجی زاده بیان كرد: برخلاف باور عمومی مردم كه صنایع دستی را بیشتر با مناطق خاصی می شناسند، اما به جرأت می توان گفت استان اردبیل در نوآوری می تواند تبدیل به قطب صنایع دستی ایران شود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میر اث فرهنگی استان نیر در این ایین گفت : با وجود تصویب چهار هزار و 200 میلیون ریال اعتبار مصوب در سال گذشته تنها 900 میلیون ریال اعتبار به این معاونت اختصاص یافت .
علیرضا دباغ عبداللهی اضافه كرد: در سایه تلاش هنرمندان صنایع دستی استان توانستیم در بهترین شاخص ها رتبه هفتم كشوری و در بدترین شاخص ها رتبه نهم كشوری را بدست بیاوریم.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، در پایان مراسم، از شش هنرمند نگاره های چوبی شامل مهدی نامور به عنوان نفر برتر دوسالانه نگاره های چوبی، حسن عبداللهی، محمود بایرامی، زینب مرادیان، هوشنگ زمانیان، علیرضا عبدی و 11 هنرمند دارنده نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شامل جلال الدین ساجدی، جمال الدین ساجدی، سعید اوجاقی، میرصالح صادقی، مهدی نامور، سیاوش مجیری، مرتضی خدایی، شهرام سیفی جمادی، احمد عطایی، علیرضا صفروند و مهناز دین محمدی و محمد چاوكی برای نوآوری در نمد و برگزاری نمایشگاه اختصاصی نمد در گذر زمان، مهدی حیدری برای شركت در نمایشگاه آلمان و محمودی برای شركت در نمایشگاه فلورانس ایتالیا با اعطای هدیه و لوح سپاس، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
6016